به گزارش پایگاه خبری نشان :

متخصصان با تاکید بر اینکه مصرف مسکن ایبوپروفن خطر احتمالی حمله قلبی را تسریع می‌کند اظهار کردند: این عارضه جانبی بالقوه و نگران‌کننده مربوط به ایبوپروفن از همان اولین هفته مصرف مداوم این دارو ظاهر می‌شود.

اعضای این تیم تخصصی بین‌المللی متذکر شدند که اگرچه در این شرایط “افزایش کلی” خطر حمله قلبی همچنان پایین است اما احتمال بروز مشکلات قلبی در اولین ماهِ مصرف دوز بالایی از مسکن ایبوپروفن یا دیگر مسکن‌های رایج بیشتر می‌شود.

ایبوپروفن نوعی داروی غیراستروئیدی ضدالتهابی است و به گفته “میشل بالی” یکی از متخصصان این مطالعه از مرکز تحقیقات بیمارستان دانشگاه مونترال کانادا، مصرف هر میزان داروهای غیراستروئیدی ضدالتهابی برای یک هفته، یک ماه یا بیش از یک ماه با افزایش خطر حمله قلبی مرتبط است.

به گفته این متخصصان، پزشکان باید پیش از شروع درمان و تجویز داروهای غیراستروئیدی ضدالتهابی به خصوص با دوز بالا، فوائد و مضرات آن را در نظر بگیرند.

متخصصان در این بررسی به مطالعه روی ۴۵۰ هزار نفر پرداختند که ۶۱ هزار و ۴۶۰ نفر از آنان دچار حمله قلبی شده‌اند. آنها تاثیر مصرف سه مسکن ضد التهابی رایج همچون ایبوپروفن، دیکلوفناک و ناپروکسن را ارزیابی کردند.

به گفته کارشناسان در مجموع خطر حمله قلبی در افرادی که از این داروها مصرف کرده‌اند نسبت به افراد دیگر بین ۲۴ تا ۵۸ درصد بیشتر بوده است.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، این متخصصان تاکید کردند حتی اگر افزایش احتمالی خطر حمله قلبی با مصرف این داروها ناچیز باشد بازهم به لحاظ سلامت عمومی حائز اهمیت است چون این داروها مصرف گسترده دارند./ الو دکتر