به گزارش پایگاه خبری نشان :

به گزارش مشرق، دکتر بهرام عین‌اللهی در پنجمین همایش پزشکی قانونی در مسیر مرجعیت علمی که روز پنج‌شنبه در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: پزشکی قانونی مانند یک دانشگاه است که اگر در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد می‌تواند منجر به رشد و شکوفایی علمی در کشور شده و دیگر دانشگاه‌ها را نیز ارتقاء دهد کما اینکه در حال حاضر نیز این سازمان خدمات ارزنده و قابل قبول علمی به کشور ارائه کرده است.

وی ادامه داد: پزشکی قانونی دارای داده‌ها و اطلاعات منحصر به فرد و خوبی است که اگر در اختیار گروه‌ها و دانشجویان پزشکی قرار بگیرد می‌تواند بسیار راهگشا و موثر باشد.

عین‌اللهی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: برابر آمارها سرعت رشد علمی در کشورمان در سال‌های پس از پیروزی انقلاب ۱۱ برابر متوسط سرعت رشد علمی در جهان است که این نشان می‌دهد اقدامات قابل توجهی در کشور در حوزه رشد علمی انجام شده است که البته این سرعت در مقاطع مختلف تغییراتی داشته است اما روند کلی آن رو به رشد بوده است.

رئیس انجمن آموزش علوم پزشکی کشور سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در راستای علم، عمل و فناوری را سیاست‌های راهگشای کشور توصیف کرد و گفت: این سیاست‌ها از جمله نقاط قوت کشورمان است که می‌تواند منجر به افزایش سرعت رشد علمی شود.

عین‌اللهی در ادامه سخنانش به مسئله عدالت آموزشی پرداخت و گفت: نبود عدالت آموزشی، عدم دسترسی یکسان به امکانات و منابع در سطح کشور و... از موانع پیشرفت علمی در کشور است که باید رفع شود. متأسفانه با پدیده‌ عجیبی روبرو شده‌ایم و آن ژن خوب در بحث علوم است و شاهد آن هستیم که برخی از اساتید ما در مراکز تحقیقاتی ۲۰ مقاله را به اسم فرزند خود می‌زنند تا از ژن خوب خودشان حمایت کرده باشند.

وی ادامه داد: ما باید منابع را براساس نیازهایی که در کشور وجود دارد تأمین کنیم.

عین‌اللهی توجه به عدالت آموزشی را از مسائل مهم در رسیدن به مرجعیت علمی برشمرد و گفت: ما باید روی توانایی‌ها و دانش جوانان کشور خودمان تمرکز کنیم و قطعا از این طریق می‌توانیم به مرجعیت علمی دست پیدا کنیم.

منبع: ایسنا