به گزارش پایگاه خبری نشان :

روسیه کشوری با تاریخ و مکان های دیدنی جذابی است که سالانه گردشگران زیادی را جذب می کند.

کاخ کرملین یکی از مهم ترین و البته زیباترین جاذبه های شهر مسکو میباشد. مساحت کاخ کرملین ۲۵۰۰۰ متر مربع به شکل مستطیل دارای ۷۰۰ اتاق و یک حیاط است.

کرملین در گذشته یک کلیسای ارتدکس بوده، ولی امروزه تبدیل به نمادی نه تنها برای شهر مسکو، بلکه برای کل روسیه شده است. کاخ کرملین مکان اصلی زندگی تزارهای روسیه بوده است که در میانه قرن نوزدهم ساخته شده است. این کاخ را بر روی بنای دیگری ساخته اند.

و برج های کرملین می شود. جدای از همه اینها، این کاخ محل اقامت رسمی رئیس جمهور روسیه هم است. هرچند ساخت کاخ کرملین در سال ۱۸۴۲ شروع و در سال ۱۴۹۵ به پایان رسید، ولی شواهدی پیرامون استقرار انسان در محل ساخته شدن کاخ کرملین در سال ۵۰۰بعد از میلاد وجود دارد. با این حال، چیزی که به رسمیت شناخته می شود، این است که تاریخ مسکو به سال ۱۱۴۷ باز میگردد.

کاخ کرملین در مجموعه کاخ کرملین کاخ های کوچکتر دیگری با کاربری های مختلف وجود دارد. کاخ فکتس، کاخ ترام، و سالن طلایی تزار در این مجموعه ارزش دیدن را دارند.

ساختمان های موجود در کرملین را بطور کلی میتوان به چهار دسته مختلف تقسیم کرد:

* موزه‌ها ، ساختمان های تاریخی و کلیسا ها( ورود با بلیط)

* کاخ بزرگ کرملین( تور ها طبق تقاضا)

* منطقه کاخ کرملین( ورود با بلیط)

* سکونت گاه رئیس جمهور و ساختمان های اداری( به روی عموم بسته است)

کاخ بزرگ کرملین در سال ۱۸۴۹ شکل کنونی را کسب کرد. کاخ جدید به طول ۱۲۵ متر بود و دارای ۷۰۰ اتاق من جمله آپارتمان‎های شخصی خانواده شخص اول کشور بود. در سال ۱۹۶۱ کاخ جدیدی به کرملین اضافه گردید- کاخ کنگره‎ها. از کاخ کنگره‎ها برای مقاصد مختلف همانند؛ اجرای نمایش‎های تئاتری و جشن‎های عمومی استفاده می‎کنند.

سالن بزرگ کاخ کنگره‎ها برای ۶ هزار نفر در نظر گرفته شده است. وسایل صوتی برای ترجمه بیش از ۲۹ زبان در این کاخ نصب شده‎اند. بالشوی تئاتر، باله و اپرا روی صحنه کاخ کنگره‎ها به نمایش می‎گذارد. همچنین این کاخ دارای ۷۰۰ اتاق جدا از جمله سالن‎ها، رخت‎کن، راهرو و اتاق‎های مخصوص برای اعضای شخص اول مملکت، اتاق مطبوعات و اتاق‎هایی برای خدمه فنی است.

kremlin-palace-06