به گزارش پایگاه خبری نشان :

عملیات امدادرسانی به موقع و سریع، جان یک کودک روستایی مبتلا به بیماری هموفیلی که با وضعیت وخیم جسمانی در میان برف و کولاک گرفتار شده بود را از مرگ حتمی نجات داد.

فرمانده سپاه اشنویه روز سه‌شنبه  اظهار داشت: پس از اطلاع یافتن از وضعیت وخیم این کودک هموفیلی که در روستای «گلاز» این شهرستان دچار خون‌ریزی شده بود، یک تیم امدادی بلافاصله راهی این منطقه شد.

سرهنگ پاسدار علی حسینی افزود: این روستا در یک منطقه سخت‌گذر کوهستانی قرار دارد که ارتفاع برف در برخی از نقاط آن به بیش از ۲ متر می‌رسد که این امر دسترسی به این روستا و انتقال این کودک را با مشکل مواجه کرده بود.

وی گفت: پس از هماهنگی با فرمانداری و بخشداری و راهداری یک دستگاه لودر به این منطقه کوهستانی اعزام شد ولی به دلیل حجم سنگین برف و کولاک انتقال این کودک به مراکز درمانی امکان‌پذیر نشد.

کودک بیمار و پدرش به دلیل وجود برف سنگین در مسیرهای فرعی با جت‌اسکی به جاده اصلی و از آنجا به بیمارستان منتقل شدند

وی افزود: بلافاصله و با توجه به شرایط خاص به وجود آمده یک دستگاه جت‌اسکی به این روستا عازم شد و کودک و پدرش را به جاده اصلی انتقال داد و پس از آن توسط یک‌دستگاه آمبولانس و با هماهنگی راهداری و هلال احمر به بیمارستان انتقال داده شد.

اشنویه در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و ارتفاع برف در برخی از مناطق به بیش از ۲ متر رسیده است؛ طی چند روز گذشته نیز ۶ مادر باردار روستایی در این شهرستان از محاصره برف نجات یافتند.

سامانه بارشی جدیدی که از بعدازظهر روز جمعه گذشته وارد آذربایجان‌غربی شد تا اواخر امروز فعالیت خود را به صورت بارش برف همراه با ورزش باد شدید در سطح منطقه ادامه می‌دهد./رکنا