به گزارش پایگاه خبری نشان :

با نگاه کردن به آینه می توانیم ببینیم که تاثیر سن بر چشمان ما ظاهر می شود و باعث می شود که ما خسته و غمگین به نظر برسیم. ابرو ها، پلک های بالا و گوشه های بیرونی چشم ها به پایین متمایل می شوند و چین و چروک های کوچک بر روی صورت ظاهر می شوند و البته آن ها ممکن است به خاطر تورم صورت عمیق شوند.

ماساژ ویژه ای به نام شیتسو می تواند کمک کند و ناحیه اطراف چشم ها را به حالت اولیه خود برگرداند. با انواع دیگر ماساژ هم متفاوت است، چون تنها حرکات آن نقطه های ویژه ای را روی صورت فشار می آورند، بیشتر توسط زنان ژاپنی انجام می شود و شاید این راز زیبایی و جوانی آن ها باشد.

ما در دنیای حاضر به این نوع ماساژ علاقه پیدا کردیم که بیشتر و بیشتر در سراسر دنیا محبوب می شود، حتی با وجود اینکه این ماساژ توسط طب ژاپنی به طور رسمی شناخته شده است. ماساژ شیتسو روزمره تنها 1 دقیقه طول می کشد و باید در صبح انجام شود، به خصوص هر وقت که احساس می کنید چشم های تان خسته هستند.

ماساژ شیاتسو چیست؟

نام ماساژ از 2 کلمه ژاپنی “فشار” و “انگشت” گرفته شده است و در آغاز قرن بیستم توسط توکوجیرو نامیکوشی ایجاد شد، این ماساژ مبتنی بر دانش آناتومی و اسرار پزشکی تبتی است و خالقش از آن برای درمان آرتروز استفاده می کرد.

این روش ساده و موثر توسط مردم ژاپن مورد علاقه و پذیرش قرار گرفت و رسماً توسط مرجع پزشکی این کشور به رسمیت شناخته شد و هنوز هم به طور فعال در ژاپن، از جمله در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور جالبی، نویسنده این روش تا سن 95 سالگی زیست و جوان تر از سن واقعی اش به نظر می رسید، او عادت داشت بگوید که این ماساژ، براساس غریزه ما برای لمس و گرم کردن نقاط آسیب دیده است.

پس ماساژ شیاتسو چگونه کار می کند؟

نقطه های ویژه ای در روی صورت و بدن وجود دارند که در زمان فشرده شدن به گردش بهتر خون و مایع لنفاوی کمک می کنند، هم چنین متابولیسم را در بافت ها سرعت می بخشد و آن را موثرتر می سازد، به همین دلیل فرآیند طبیعی جوان سازی دوباره آغاز می شود.

شما نباید مناطق را ماساژ دهید، بلکه فقط فشار لازم دارند (مناطق فقط می توانند توسط یک متخصص انجام شوند). فشار را با شدت متوسط اعمال کنید تا کمی احساس ناراحتی بکنید.

ماساژ شیاتسو درمانی سریع برای رفع چروک اطراف چشم ها

اگر در مورد منطقه اطراف چشم ها می خواهید انجام دهید، این ماساژ به این موارد کمک می کند:

تقویت ماهیچه ها، صاف کردن چین و چروک ها؛ کشش پوست. و اینها با تحریک تولید تسریع شده کلاژن و الاستین و تولید روغن کار می کنند.

بالا بردن ابرو ها

محدوده فشار:انتهای داخلی و خارجی و میانه ابرو ها. انگشت سبابه، حلقه، و میانی خود را در این نقاط قرار دهید و فشار اعمال کنید. به منظور “بازیابی” ابرو ها به محل خود، باید حرکات مستقیم باشد و آنها را کمی به سمت بالا حرکت دهید.

زمان:7 ثانیه

درمان چروک

خواص ماساژ شیاتسو برای جوانی چشم ها

از بین بردن چروک های “پنجه کلاغی”:

منطقه فشار:گوشه های بیرونی چشم ها.

انگشت سبابه خود را بر روی نقاط قرار دهید، منطقه را کمی گرم کرده، فشار دهید و آزاد کنید.

شما می توانید ماهیچه ها را کمی به سمت شقیقه ها بکشید، اما انگشتان خود را برندارید، دقت کنید تا مطمئن شوید که این ماهیچه ها هستند و نه پوست که کشیده می شوند.

زمان:3 ثانیه . 3 بار تکرار شوند.

تورم

منطقه فشار:گوشه داخلی چشم بین چشم و پل بینی.

انگشت سبابه خود را روی نقاط قرار داده و یک حرکت عمود بر روی نقاط ایجاد کنید و کشش ندهید و پوستتان را تکان ندهید. شما هم چنین می توانید یک “چنگال” را با انگشت وسطی و سبابه خود ایجاد کنید و هر دو طرف خارجی و هم گوشه های داخلی چشم را به طور همزمان فشار وارد کنید.

زمان:3 ثانیه. 3 بار تکرار

حذف چین و چروک روی پل بینی

محدوده فشار:بین ابروها. در ناحیه “چشم سوم” با انگشتهای سبابه، وسطی، و حلقه تان فشار وارد کنید و انگشت ها باید بهم متصل باشند. 3 نقطه بین ابروهایتان را با انگشتان خود فشار دهید.

زمان:5 – 7 ثانیه. 2 بار تکرار

جوان سازی زیر چشم ها

ناحیه فشار:زیر چشم ها، بر روی استخوان.

انگشتان سبابه, وسطی و حلقه خود را روی این نقاط قرار داده و فشار دهید.

زمان:10 ثانیه. 2 بار تکرار

این تمرینات را می توان به صورت جداگانه و یا به صورت یک ماساژ صورت کامل با تکنیک شیاتسو انجام داد. آن ها همچنین می توانند هر نوع ماساژ درمانی دیگری را موثرتر کنند./پزشکان بدون مرز