به گزارش پایگاه خبری نشان :

فاطمه کاهی مدیر روابط عمومی شرکت پخش و فراورد‌های نفتی کشور در خصوص آخرین وضعیت تأمین سوخت ۳ نیروگاه و مراکز تولیدی صنعتی گیلان گفت: خوشبختانه پیش از بارش برف اقدام به سوخت‌رسانی کردیم تا در ایام مسدود یا مشکل‌دار بودن راه‌ها، از تردد خودرو‌های سوخت‌رسان و نفت‌کش‌ها در مسیر‌های مواصلاتی جلوگیری کنیم. به این ترتیب تمامی جایگاه‌های استان را تا حداکثر ظرفیت آن‌ها سوخت‌رسانی کردیم.

او ادامه داد: میزان سوخت رسانی به کل استان گیلان طی سه روز گذشته چیزی بالغ بر ۴ میلیون لیتر بود و از آنجایی که محور‌های مواصلاتی با مشکل روبه‌رو شده بود، میزان تردد نیز به طرز قابل توجهی کاهش داشت، به همین دلیل مصرف چندانی را در این استان شاهد نبودیم.

مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، تعداد جایگاه‌های استان گیلان را ۱۲۵ جایگاه اعلام کرد و گفت: در شرق استان که مشکلاتی در قطع برق وجود داشته است، جایگاه‌ها نیاز خود به برق را از طریق دیزل ژنراتور تأمین کردند که سوخت آن نیز تأمین شده است.

کاهی با اشاره به اینکه مسیر مراجعه به انبار سوخت استان کاملاً باز است و مشکلی در تردد نفتکش‌های به انبار وجود ندارد، گفت: در صورتی که نیاز به سوخت وجود داشته باشد نفتکش‌ها قادر به حمل و سوخت‌رسانی هستند و مشکلی در این زمینه نیست، البته از آنجایی که تردد کاهش داشته میزان سوخت مصرفی نیز در استان افزایش نداشته است.

مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در پایان در خصوص سهمیه بنزین نوروز تصریح کرد: در حال حاضر خبری مبنی بر واریز سهمیه نوروز به شرکت ملی پخش فرآورد‌های نفتی اعلام نشده است که اگر این موضوع ابلاغ شود قطعا اطلاعیه‌ای را در این زمینه صادر می‌کنیم./باشگاه خبرنگاران