به گزارش پایگاه خبری نشان :

در پی تحریم‌های گسترده آمریکا و غرب علیه کشورمان، این تحریم‌ها شامل آثار فرهنگی هم شده و در این راستا چاپ و نشر ترجمه انگلیسی دو کتاب «پدیدارشناسی بحران‌های اجتماعی» و «میراث سیاسی قرآن» اثر سید حسین‌علی موسوی در کشور آمریکا ممنوع شد.

سیدحسین‌علی موسوی نویسنده این آثار در گفت‌وگو با فارس ضمن اعلام این خبر گفت: این دو کتاب به زبان انگلیسی تألیف شدند و به واسطه یکی از دوستان توسط مؤسسه‌ای در برخی کشور‌ها منتشر شد.

وی ادامه داد: این دو کتاب هم به صورت مکتوب و هم به صورت مجازی در خارج از ایران خصوصاً در آمریکا منتشر شد و منعی هم برای این کار نبود و همه مجوز‌ها هم در این زمینه اخذ شده بود تا اینکه چندی پیش چاپ و نشر این کتاب‌ها ممنوع و از روی اغلب سایت‌ها هم حذف شدند.

موسوی درباره موضوعات کتاب‌هایش گفت: کتاب «میراث سیاسی قرآن The Political Heritage of Quran» در حوزه علوم و معارف قرآنی است که بیشتر تببین‌کننده دیدگاه‌های قرآن کریم و سنت مبارک اهل‌بیت (ع) در مورد مسائل سیاسی و اجتماعی است. در این اثر طیف وسیعی از موضوعات بررسی شده‌اند که با محوریت مباحث ولایت و مهدودیت و همچنین نقد آراء و اندیشه‌های افراطی گروه‌های تندروی سیاسی خاصی همچون داعش، القاعده و... تألیف شده است.

11

 

این نویسنده ادامه داد: در کتاب «پدیدارشناسی بحران‌های اجتماعی The Phenomenology of Worldwide Crisis of Addiction» مقوله بحران‌های اجتماعی نوین مورد بحث است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به اعتیاد، فضای مجازی، بازی‌های رایانه‌ای و بسیاری موارد مشابه اشاره کرد.

12

 

وی با اشاره به انتشار این آثار در بیش از ۱۵۰ کشور گفت: ابتدا به دنبال انتشار کتاب‌ها در داخل کشور بودم که به دلیل عدم حمایت‌های مالی از طریق انتشارات «kdp و lap lambert» اقدام کردم که خوشبختانه آثار، پذیرفته، بررسی و تأیید شدند و مدتی بعد در طیف بسیار وسیعی این دو اثر منتشر و به صورت رسمی در وبسایت‌های پخش آمازون قرار گرفتند و بسیار عالی در دسترس بودند.

موسوی درباره حذف این کتاب‌ها گفت: طی دو ـ سه هفته گذشته ایمیلی از طرف شرکت آمازون برای من ارسال شد که در آن صراحتاً به من اعلام شد چون شما ساکن کشوری هستید که مورد تحریم دولت آمریکاست و از آن کشور مورد تحریم این کتاب‌ها را ارسال کرده‌اید، هر دو کتاب حذف می‌شوند و درآمد فروش کتاب‌ها و دسترسی به آن هم بلوکه می‌شود و شما دیگر قادر به دسترسی برای اصلاح و تغییرات در کتاب و مدیریت آن نخواهید بود.

13

 

وی از مکاتبه با وزارتخانه‌های ارشاد و امور خارجه برای پیگیری این ماجرا خبر داد و گفت: برای پیگیری این موضوع مکاتبه‌ای با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتم که هنوز پاسخی در این زمینه دریافت نکرده‌ام. همچنین نامه‌ای به دکتر سیدعباس عراقچی، معاون امور سیاسی وزارت خارجه نوشته‌ام و در هر دو مکاتبه ماجرا را به صورت کامل شرح داده‌ام و امیدوارم مسئولان این موضوع را از طریق محافل بین‌المللی پیگیری کنند./ فارس