به گزارش پایگاه خبری نشان :

آخرین خبر/ سفیر ایران در انگلیس از جراحی تومور مغزی بدون بیهوشی و ویولن زدن بیمار در حین عمل توسط پزشک ایرانی خبر داد. 

22

حمید بعیدی نژاد، سفیر ایران در انگلیس با توضیحاتی در اینستاگرامش ماجرای جالب عمل جراحی مغز بدون بیهوشی دکتر ایرانی را شرح داد:

پروفسور کیومرث اشکان، پزشک و جراح مغز و اعصاب و ریاست دپارتمان مغز و اعصاب دانشگاه کینگز کالج لندن، با عمل جراحی ویژه خود در برداشتن تومور مغزی بدون شرایط بیهوشی، دنیا را به تحیر واداشت. این موضوع چنان عجیب و هیجان آور بود که تقریبا تمامی رسانه های جهان گزارش آنرا منتشر نمودند. ولی در این گزارش‌ها کمتر به این اشاره شده بود که این پزشک پر افتخار اهل ایران می‌باشد.

بیمار، نوازنده ویولن بود و بطور شگفت‌آوری در حالیکه دکتر اشکان تومور را از ناحیه مغز او خارج می‌کرد، توانست قطعات مهمی از موسیقی کلاسیک را اجرا کند که به دقت زیادی نیاز داشت.

پروفسور اشکان بعد از عمل چهارساعته اعلام نمود که نواختن ویولن بهنگام جراحی به وی اطمینان می‌داد که عمل به خوبی انجام می‌گیرد، چرا که با توجه به اینکه تومور در ناحیه مجاور بخشی از مغز قرار داشت که مربوط به مدیریت حرکات دست بود، بزرگترین نگرانی وی آن بود که احیانا با برداشتن تومور به این ناحیه صدمه وارد شود و حرکات دست بیمار با اختلال مواجه شود.

لحظه به لحظه نواختن ویولن توسط بیمار برای دکتر اشکان نشان‌دهنده ای نبود که برداشتن تومور بدون هیچ مخاطره‌ای بخوبی پیش می‌رود.

ما توفیق داشتیم میزبان جناب آقای دکتر اشکان در مراسم روز ملی جمهوری اسلامی ایران باشیم که خود نشان‌دهنده علاقه‌ی وافر ایشان به کشور و میهن خود می‌باشد. به عنوان یک هم‌میهن به آقای دکتر اشکان تبریک عرض نموده و موفقیت‌های بیشتر ایشان را آرزومندیم.