به گزارش پایگاه خبری نشان :

یک‌زن ایرلندی به نام «شینید برک»، با وجود داشتن قدِ کوتاه به چهره‌ی معروف و تأثیرگذاری در دنیای مد تبدیل شده‌است؛ و  در تهیّه و تولید طرح‌های مختلف لباس به همه‌ی افراد و اقشار جامعه بدون استثناء، سهم داشته‌است.

این جوان ۲۹ ساله با قد ۱.۰۵ متری، یکی از معروف ترین کوتوله‌های دنیای‌مد است و در هفته مد لندن تمام توجهات را به خود جلب کرد و در طول نمایش ویکتوریا بکهام و روکساندا در صف‌اول حضور داشت وبین او و «آنا وینتور» چهره مشهور دیگر در عرصه‌ی مد،  فقط چند صندلی فاصله بود.

او پیش از شروع نمایش،  لباسی از طراحی ویکتوریا بکهام عضو سابق گروه موسیقی اسپایس‌گرلز که عبارت از لباس زرد و تزئین شده با گل مشکی و دامنی قهوه ای بود را  پوشید.

خانم برک یک معلّم در دوبلین است، کمد لباس او پر از لباس‌هایی است که امضای طراحان جهانی روی آن به چشم می‌خورد. او می‌گوید لباس هایی از برندهایی مانند گوچی، برادا، دیور، بالنسیاگا، کریستوفر کاین و باربری در کمد لباس خود دارد.

سفر این جوان ایرلندی در ماه مارس ۲۰۱۷ و از تِدتاک، یک برنامه اینترنتی که افراد در آن به بیان آرا و اندیشه های خود می پردازند، شروع‌شد. او در این برنامه به سخنرانی درباره طراحی لباس پرداخت و به این سؤال پاسخ داد که چرا طراحی‌های لباس باید برای همه افراد با شکل‌ها و فیزیک‌های مختلف وجود داشته باشد؟

سخنرانی او درباره موانعی بود که وی در زندگی روزمره خود در این دنیا از همه سطوح با آن روبرو بوده است از ارتفاع قفل های قرار داده شده بر روی درهای توالت گرفته تا کفش هایی که مناسب اندازه پای او نبوده و برایش دردسر درست کرده است. به نظر می رسد فیلم او که ۱.۴ میلیون بار دیده شده است، در شکل دادن برخی تغییرات نقش داشته است.

برک توضیح می‌دهد: به نظر می‌رسد لحظه‌ای بود که مردم به فکر طراحی بودند و طرح ها می توانست همه‌ی انواع شکل‌ها را را دربربگیرد و برای اولین بار در مورد این صنعت به شکل متفاوتی فکر می‌شد، بنابراین در این مرحله، پیشرفت وجود دارد.

short-stature-model-2

شینید برک کوتاه قد معروف دنیای مد

برک اما از این راضی نبود. در هفته مد لندن در سال ۲۰۱۸ با ادوارد اینفول سردبیر مجله Vogue، در طی سخنرانی برای برند باربری ملاقات کرد. عکس وی در پایان از سوی مگان مارکل، سردبیر مهمان به عنوان یکی از پانزده زن قدرتمند جهان برای تغییر انتخاب شد و بدین‌ترتیب عکس او روی جلد شماره مجله سپتامبر ۲۰۱۹ قرار گرفت.

در نهایت طراحان برتر جهان لباس هایی را برای او طراحی کردند؛ چیزی که او آن را یک امتیاز و افتخار بزرگ می‌داند اما این هرگز هدف او نبود. او می گوید: تنها چیزی که می خواهم این است که مردم بدانند که ناتوانی نوعی سازگاری با نیازهای خاص است که این موضوع توسط دنیای مد به خوبی درک شده است.

برک خواستار تغییرات طولانی مدت است به گونه‌ای که هر دختر کوتاه قد مانند او بتواند درک کند که می تواند برای ویکتوریا بکهام یا گوچی کار کند. وی در پایان گفت: فکر می کردم تمام عمر معلم خواهم بود اما حالا اینجا در هفته مد لندن هستم.

تابناک باتو