به گزارش پایگاه خبری نشان :

رضا جعفرازده با بیان اینکه  براساس انکس های 19 گانه ایکائو، اقدامات سازمان هواپیمایی کشوری در سه حوزه فرودگاه‌ها، پروازها و پرسنل فرودگاهی و پروازی برمبنای دستورالعمل وزارت بهداشت و  همه فرایندهای آن در حال اجراست، اظهار کرد: سازمان جهانی هواپیمایی کشوری و سازمان جهانی بهداشت هر دو نهادهای وابسته به سازمان ملل هستند که در این رابطه در مواقع لازم بخشنامه‌هایی را به کشورها ابلاغ می‌کنند. در کنار آن دستگاه‌های مسئول خود را مکلف می‌دانند در کنار سایر متولیان همکاری لازم را با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشته باشند.

وی افزود: در این ایام هر گونه ابلاغیه‌ای که وزارت بهداشت ضرورت دانست را در راستای اقدامات پیشگیرانه به سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ و ما نیز مجموعه‌های تحت نظارت خود را ملزم به اجرای دستورالعمل‌های مذکور کرده‌ایم. از جمله این دستورالعمل‌ها می‌توان به بخشنامه‌های پزشکی، دستورالعمل‌های مقابله با این ویروس و کلاس‌های آموزشی برای کروی پروازی، راهنمای ضد عفونی هواپیما اعم از بدنه، صندلی‌ها و میزهای غذا خوری، کمربند ایمنی، سرویس‌های بهداشتی و وسایل حفاظتی اشاره کرد که با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و توزیع فرم‌های خوداظهاری بین مسافران در حال اجراست.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: در حال حاضر امکان دریافت گواهی بهداشت برای مسافران از طریق دفاتر وزارت بهداشت مستقر در فرودگاه‌ها فراهم است./ ایسنا