به گزارش پایگاه خبری نشان :

سروان علمدار افسر پرونده دکتر قلابی در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: مردی حدودا ۵۸ ساله که دارای مدرک تحصیلی دکتراست، اما بدون مجوز پزشکی به ویزیت و تجویز داروی گیاهی مشغول بود، در طرح رعد ۲۹ بازداشت شد.

 

وی افزود: مردم منطقه شکایت‌های بسیاری از این پزشک داشتند و به داشتن مجوز پزشکی وی شک کرده بودند، زیرا این فرد در گذشته منشی یک پزشک بوده و از محل کار قبلی خود اخراج شده بود. با تجسس‌های نامحسوس پلیس مشخص شد این فرد هیچگونه مدرک و پروانه پزشکی ندارد.

 

سروان علمدار گفت: این فرد ۲۵ شاکی خصوصی در دادسرای ناحیه ۲۶ جرائم پزشکی دارد و احتمال افزایش تعداد شکات نیز وجود دارد. همچنین تجویز وی به مرگ دو سالمند منجر شده است که پرونده در دست بررسی‌های تکمیلی است.

 

افسر پرونده دکتر قلابی ادامه داد: این پزشک قلابی چند ماه یک بار اقدام به تعویض مطب خود می‌کرده تا از شناسایی در امان بماند. همچنین چندین سال در کشورهای آسیایی مانند افغانستان و تاجیکستان نیز در حوزه طب سنتی مشغول به کار بوده است.

 

وی در ادامه با اشاره به تکنیسین اورژانس دستگیر شده نیز افزود: یک جوان که در گذشته در یکی از مراکز درمانی مشغول به کار بوده پس از اخراج نیز به کار خود در پوشش تکنسین‌های اورژانس ادامه داده که با توجه به عدم تایید مراکز مربوطه، در طرح رعد ۲۹ بازداشت شده است.

 

منبع: میزان