به گزارش پایگاه خبری نشان :

مسعود مردانی روز شنبه افزود: بر اساس مصوبه کمیته علمی پیشگیری از کرونا، تزریق دگزامتازون به علت افزایش مرگ و میر ممنوع است و در گذشته نیز بسیاری از پزشکان متخصص کم تجربه، این دارو را برای افرادی که مبتلا به آنفلوآنزا بودند، تجویز و تزریق می کردند که باعث مرگ آنها شد.

وی اظهار داشت: افرادی که این دارو را تزریق می کنند بدانند که این امر باعث نارسایی تنفسی شده و مرگ و میر را افزایش می دهد.

این متخصص بیماری های عفونی تاکید کرد: دگزامتازون فعالیت سیستم ایمنی بدن را کاهش می دهد به همین خاطر به پزشکان تاکید شده این دارو را برای بیماران مبتلا به کرونا تجویز نکنند و اگر پزشک متخصص خواست دگزامتازون را برای بیمار تجویز کند باید دلایل علمی را برای کمیته کشوری پیشگیری از کرونا ارائه دهد.

ویروس کرونا با عنوان رسمی «کووید-19» از دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت و تاکنون دهها هزار نفر را در این کشور مبتلا و جان نزدیک به 3 هزار نفر را گرفته است.

ایران بعد از چین دومین آمار فوت در اثر ابتلا به این بیماری را به خود اختصاص داده و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به 388 نفر و جان باختگان 34 تن رسیده است./ایرنا