به گزارش پایگاه خبری نشان :

به نقل از سی‌ان‌ان، اندرو کوئومو در بیانیه رسانه‌ای خود در توییتر از شهروندان نیویورکی خواست نگران نشوند و نوشت: «بیمار در خانه خودش بستری شده و نشانه‌های تنفسی ابتلا به کروناویروس دارد اما شرایط جسمی او بحرانی نیست و از وقتی به نیویورک رسیده، زیر نظر پزشکان است.» گفته می‌شود این زن که از ایران به آمریکا بازگشته، روز شنبه در بیمارستانی در منهتن نیویورک آزمایش کرونا داده و پاسخ مثبت بوده است.

yIfiEdRBLArp

از سوی دیگر و همزمان با گزارش دومین مرگ ناشی از ابتلا به کرونا در آمریکا، مایک پنس اعلام کرد احتمال افزایش آمار مرگ و میر در این کشور زیاد است. معاون رئیس جمهوری آمریکا از سوی دانلد ترامپ به عنوان مسئول اصلی مبارزه با کروناویروس منصوب شده است. دومین قربانی کرونا در آمریکا یک مرد ۷۰ و چند ساله از اهالی کینگ کانتی در واشنگتن بود که از نظر جسمی و داشتن بیماری‌های زمینه‌ای در شرایط نامساعد قرار داشت و روز شنبه از دنیا رفت.

بیمار مبتلا به کرونا در نیویورک یکی از چند مورد مبتلایان به این ویروس مرموز و مرگبار در آمریکا در روز یکشنبه بود. نخستین بیماران مبتلا به کروناویروس در ایالت فلوریدا روز گذشته شناسایی شدند و با مثبت اعلام شدن آزمایش هفت نفر دیگر، تعداد بیماران در واشنگتن به ۱۳ رسید. بر اساس آمار مرکز پایش و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا، دست‌کم ۸۹ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و انتظار می‌رود آمار بسیار بیش از این تعداد باشد.

از ۸۸ هزار و ۴۴۳ مورد بیمار مبتلا به کرونا در دنیا، ۳۰۴۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند و سهم چین از این مرگ‌ها ۲۹۱۲ مورد بوده است. تصویری که در این خبر می‌بینید، مربوط به حضور شهروندان آمریکایی در خیابان‌های نیویورک با ماسک بهداشتی است و به بیمار نیویورکی مبتلا به کرونا ربط ندارد.