به گزارش پایگاه خبری نشان :

مدیر روابط عمومی آتش‌نشانی شهر مشهد از اقدام تحسین برانگیز ۲ کودک در انجام عملیات اطفاء حریق اولیه در پی وقوع آتش‌سوزی یک منزل مسکونی در روستای آقنج در حومه مشهد خبر داد.

آتشیار رضا حیدری گفت: در پی تماس مردمی با سامانه ۱۲۵ مبنی بر وقوع آتش‌سوزی در یک واحد مسکونی ۲ طبقه در یکی از روستاهای حومه شهر مشهد، ستاد فرماندهی بلافاصله گروه اطفاء حریق ایستگاه ۹ را به‌محل حادثه در روستای آبپز در فاصله ۲۰ کیلومتری مشهد اعزام کرد.

مدیر روابط عمومی آتش‌نشانی شهر مشهد ادامه داد: با حضور آتش‌نشانان در محل مشخص شد، حریق از قسمت بخاری این ساختمان مسکونی دو طبقه به‌وقوع پیوسته و آتش در حال گسترش و سرایت به سایر منازل طراف بود که آتش‌نشانان ضمن مهار آتش از سرایت حریق به بافت پیرامونی جلوگیری به‌عمل آوردند.

GJY0BU5yjAZj

وی خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت این حادثه تلاش دو کودک ۹ و ۱۲ ساله ساکن در این روستا برای اطفاء حریق واحد مسکونی هم محله‌شان با توجه به آموزش‌های اطفاء حریق که در محیط تحصیل فراگرفته بودند، خبر داد و افزود: با توجه به طولانی بودن مسافت و خارج از محدوده شهری بودن محل آتش‌سوزی، این کودکان تا قبل از رسیدن نیروهای امدادی از مشهد اقدام به‌مهار اولیه آتش‌سوزی کرده بودند، که با حضور آتش‌نشانان این حریق به‌صورت کامل اطفاء شد.

گفتنی است؛ به پاس احساس مسئولیت این دو کودک در جهت تلاش برای کاهش خسارات این آتش‌سوزی با حضور عوامل اداره روابط عمومی آتش‌نشانی مشهد به نمایندگی از مجموعه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در محل حادثه از این دو کودک ۹ و ۱۲ ساله تقدیر به‌عمل آمد./فارس