به گزارش پایگاه خبری نشان :

 وی اظهارکرد که همچون سال گذشته فاطمه و امیرعلی از محبوب ترین نام های برگزیده نوزادان در سال ۹۸ بوده است. در قسمت زیر اسامی پرطرفدار سال ۹۸ را قرار داده ایم.

اسامی پرطرفدار سال ۹۸

سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه در سه ماه اول سال ۹۸، ۲۹۹ هزار و ۳۷۶ ولادت روی داده است، اظهار کرد: از آغاز سال جاری تاکنون همچون سال گذشته امیرعلی و فاطمه از محبوب‌ترین نام‌های برگزیده برای نوزادان در سال ۹۸ بوده است.

پرطرفدارترین اسامی سال ۹۸

او در ادامه بیان کرد: نام‌های امیرعلی، محمد، علی، امیرحسین، حسین، ابوالفضل، امیرعباس، سامیار، آراد و محمد طا‌ها ده نام برگزیده بین نوزادان پسر در سال ۹۸ بوده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به ۱۰ نام پرمخاطب در بین نوزادان دختر اظهار کرد: فاطمه، زهرا، حلما، زینب، آوا، مرسانا، یسنا، نازنین زهرا، فاطمه زهرا و باران از محبوب‌ترین نام‌ها در بین نوزادان دختر بود.

چگونه برای کودک خود اسم انتخاب کنیم؟

-مشورت بگیرید

ایرادی ندارد اگر از کسی مشورت بگیرید اما لزومی ندارد نظر آنها را تمام و کمال بپذیرید. گاهی افراد دلایل و خاطرات شخصی در مورد اسامی دارند که لزوماً برای شما صدق نمی‌کند.

اگر در پی مخفی کردن تصمیم‌تان نیستید گاهی اعلام آن برای دیدن واکنش اولیه سایرین فکر خوبی است. گاهی نیز، برای حل اختلاف، مثلاً بین چند اسم، نظر یک دوست یا همکار به خاطر عدم وابستگی خانوادگی به کودک می‌تواند کمک بهتری نسبت به نزدیکان کند.

معیار انتخاب نام برای کودکان

-فرهنگتان را هم در نظر بگیرید

به میراث قومیتی خود توجه داشته باشید. زبان‌ها و گویش‌های مختلف در جای جای کشورمان اسامی زیبای مخصوص خود را نیز دارند. البته متوجه باشید که اسمی که انتخاب می‌کنید چندان نامأنوس نباشد و تلفظ سختی برای کسانی که هم زبان شما نیستند نداشته باشد. مخصوصاً اگر همسرتان هم زبان شما نیست.

-گویا بودن اسم

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک اسم گویا بودن آن است. گویا بودن اسم به این معناست که آیا زمانی که نام کودک را به زبان می‌آورید احساس خوبی به اطرافیان دست می‌دهد؟ آیا نحوه ادا نمودن نام خشن و بی‌روح نیست؟ و آیا نام کودک با فامیل‌اش همخوانی دارد؟

باشگاه خبرنگاران و آنا