به گزارش پایگاه خبری نشان :

لاکپشت‌ها موجودات آرام و دوست داشتنی هستند، اما خیلی کُند و دست و پاچلفتی هم هستند، به همین دلیل نمی‌توانند به راحتی از مسیر قطار عبور کنند. خوشبختانه، مسئولین راه آهن بخش هایگو در ژاپن، به فکر لاکپشت‌ها بودند تا راه‌حلی برای این مشکل پیدا کنند.

a7kPobVuucNY

طی دو سال، حداقل ۱۳ بار لاکپشت‌ها فعالیت قطار‌ها را مختل کردند. به همین دلیل، شرکت راه آهن ژاپن به فکر پیشگیری از مرگ غمناک لاکپشت‌ها در راه آهن و تاخیر غیرضرروی قطار‌ها افتاد. آن‌ها پس از اجرای یک سری آزمایش، یک خندق یو «U» شکل ایجاد کردند که لاکپشت‌ها را جمع می‌کرد و مانع از گیرافتادن آن‌ها بین ریل‌های فلزی و له شدن و مرگ آن‌ها می‌شد. آزمایش‌ها و دوربین‌های مراقبتی نشان داد که لاکپشت‌ها هنگام عبور از ریل اغلب در فضای بین آن‌ها می‌افتند و هیچ چاره‌ای ندارند جز اینکه بین آن‌ها راه بروند.

fBReF2UQAQUs

متاسفانه همین موضوع باعث می‌شود برخی از آن‌ها بین ریل‌های فلزی در تقاطع‌ها گیر بیفتند و به ناچار وقتی تیغه‌ها حرکت می‌کنند، به کام مرگ بروند و فعالیت قطار‌ها را نیز مختل کنند. خندق‌ها یا نهر‌های بتونی یو شکل در چندین نقطه حساس در امتداد راه آهن ساخته شده و لاکپشت‌ها را از خطر گرفتار شدن بین ریل‌ها نجات می‌دهد. این خندق‌ها به لاکپشت‌ها اجازه می‌دهد با خیال راحت از تقاطع‌ها عبور کنند و حتی اگه کوچکتر از آن باشند که خودشان از خندق خارج شوند، کارکنان راه آهن هر ماه این سیستم‌ها را بررسی کرده و آن‌ها را خارج می‌کنند./ برترین ها