به گزارش پایگاه خبری نشان :

در وهله اول آرایشگران باید یکسری نکات بهداشتی را مورد توجه قرار دهند تا از شیوع و انتقال کرونا ویروس جدید پیشگیری کنند. آنها باید نکات بهداشت فردی را بیش از دیگران رعایت کنند، مشتریانی را که از وضعیت بهداشتی آنها مطمئن هستند، بپذیرند، به محض ورود مشتری اقدامات ضدعفونی را برایش انجام دهند، اجازه ندهند که محل آرایشگاه خیلی شلوغ شود، تهویه مناسب در آرایشگاه‌شان داشته و مرتبا ابزارها و سطوح را گندزدایی کنند.

در عین حال آرایشگران باید برای مشتریانشان الکل و مواد ضدعفونی کننده داشته و از تجهیزات یکبار مصرف برای هر مشتری استفاده کنند. همچنین مشتریان را ملزم کنند که لوازم و ابزار شخصی‌شان را داشته باشند. آرایشگران بدانند که ضدعفونی کردن صندلی و تجهیزات بعد از خروج هر مشتری الزامی است.

البته افرادی هم که به عنوان مشتری به آرایشگاه می‌روند باید برخی نکات را رعایت کنند تا از خودشان در برابر بیماریهایی چون کووید-۱۹ محافظت کنند. افراد باید از اقداماتی چون کاشت ناخن و تتو تا ریشه‌کنی کامل کرونا خودداری کرده و از رفتن به سالنهای آرایشی شلوغ اجتناب کنند.

بنابر اعلام معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، همچنین حتما به آرایشگرشان یادآوری کنند که دستهایش را هنگام کار شسته و ضدعفونی کند. افراد بعد از اتمام کارشان در آرایشگاه حتما دست و صورت خود را بشویند و بعد از بازگشت به منزل لباسشان را تعویض و در صورت امکان استحمام کنند. / ایسنا