به گزارش پایگاه خبری نشان :

به نقل از خبرگزاری رویترز، این ممنوعیت از هشت مارس (یکشنبه ۱۸ اسفند ماه) آغاز می‌شود. رتنو مرسودی، وزیر امور خارجه اندونزی گفت: مسافرانی که از دیگر شهرهای این دو کشور می‌آیند باید گواهی سلامت داشته باشند که سلامتی کامل آن‌ها را تأیید کند.

این اقدامات به دنبال ممنوعیت مشابهی بر ورود و ترانزیت مسافران از چین به منظور محدود کردن گسترش ویروس کرونا صورت می‌گیرد.

مرسودی همچنین گفت: اتباع اندونزیایی که از این دو کشور به خانه بازمی‌گردند به ویژه افرادی که به مناطق شیوع ویروس سفر کرده بودند با معاینات پزشکی بیشتری مواجه خواهند شد.

اندونزی چهارمین کشور پرجمعیت جهان با جمعیتی برابر با ۲۶۰ میلیون تن تاکنون دو مورد از ابتلا به ویروس کرونا را گزارش داده است.

همچنین روزنامه جاکارتا پست نوشت: مقامات اندونزی یک اردوگاه سابق آوارگان ویتنامی را که در جزیره مالانگ واقع است به بیمارستان مخصوص درمان بیماران کرونایی تبدیل کرده‌اند.

هادی چاخدجانتو، فرمانده ارتش اندونزی اظهار کرد، علاوه بر راه اندازی این بیمارستان مرکز قرنطینه‌ نیز در جزیره ایجاد می‌شود. تیم پزشکی می‌توانند ۱۰۰۰ بیمار را پذیرش کند.

این مقام نظامی افزود: این بیمارستان طی یک ماه می‌تواند مبتلایان را پذیرش کند و ساختمان‌هایی در منطقه هستند که از سوی آوارگان در بین سال‌های ۱۹۷۹ تا ۱۹۹۶ استفاده می‌شدند.

مقام نظامی اندونزی گفت، بیمارستان را برای ۵۰ اتاق قرنطینه آماده خواهیم کرد و طبق پروتکل امضا شده با سازمان بهداشت جهانی دو درصد از بخش‌های بیمارستان باید به اتاق‌های قرنطینه اختصاص داده شوند.

شبکه‌های آب و برق‌رسانی بیمارستان در الجزیره کشیده شده است. این جزیره در مسافت ۵۰ کیلومتری فرودگاه هانگ ندیم قرار دارد./ ایسنا