به گزارش پایگاه خبری نشان :

ورزش کردن عامل مهمی برای حفظ سلامتی، در تمام سنین است.

بررسی ها نشان می‌دهد، میزان تحرک و ورزش بین کودکان و نوجوانان بسیار پایین است، از این رو لازم است والدین با استفاده از روش‌های مختلف کودکان و نوجوانان خود را تشویق به ورزش کردن کنند.

پژوهشگران علوم پزشکی می‌گویند، بررسی‌های جهانی نشان می‌دهند که نداشتن فعالیت فیزیکی و کم تحرکی در تعداد بسیار زیادی از مردم جهان دیده می‌شود و این عامل، سالانه موجب مرگ و میر میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا می‌شود.

درحالی که، درچندهفته اخیر، ویروس کرونا، درکشور‌های مختلف جهان، شیوع پیداکرده وهمه گیربوده، مسئولان بهداشتی، برای مقابله با آن، مدارس، دانشگاه‌ها ،باشگاه‌ها واماکن ورزشی را تعطیل کردند اما دانش آموزان، دراین شرایط، نباید از ورزش کردن غافل شوند.

دراین راستا، والدین دانش آموزان هم، می‌توانند نقش مشوق را برای ورزش کردن فرزندان درشرایط کنونی درمنازل، ایفا کرده وخود نیز درصورت امکان، به منظوردوری ازکم تحرکی، باآنان درمنزل ورزش کنند.

چراکه، کارشناسان تحصیلی ومدیریت ورزشی هم براین باورندکه، اولین مزیت ورزش کردن دانش آموزان اینست که در روحیه آنان تاثیر مثبت می‌گذارد و روحیه آن‌ها را تقویت می‌کند که خود این مسئله نیز باعث عملکرد بهتر دانش آموز در مدرسه می‌شود.

کارشناسان ورزشی، درازنشست وشنای سوئدی، طناب زدن، ورزش ازطریق نوار‌های کشی، دمبل‌ها و درصورت نبودن استفاده ازآب بطری، توپ تعادلی، انجام حرکات کششی، بارفیکس را برای ورزش کردن درمنازل توصیه می‌کنند./باشگاه خبرنگاران