به گزارش پایگاه خبری نشان :

ستاد پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا استان تهران با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، انوشیروان بندپی استاندار تهران، زالی رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران و دیگر مسوولان استان بدون حضور خبرنگاران و در پشت در‌های بسته برگزار شد.

محسنی بندپی استاندار تهران پس از این جلسه گفت: عدم تردد و مسافرت غیرضروری باید توسط مردم جدی گرفته شود تا به قطع زنجیره این بیماری کمک کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۵۰۰ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان‌های دولتی و ۴۰۰ بیمار در بیمارستان بقیه الله داریم که از این تعداد ۶۰۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

استاندار تهران با اشاره به دو نظریه جهت مقابله با این بیماری عنوان کرد: هر چه درک جامعه از خطرات این بیماری افزایش پیدا کند در کاهش شیوع، اثرات مثبتی دارد ضمن اینکه باید پشتیبانی از دانشگاه‌های علوم پزشکی صورت گیرد و مشوق‌هایی برای کادر درمانی لحاظ شود.

محسنی بندپی گفت: باید کنترل‌های بیشتری لحاظ شود تا بتوانیم چرخه انتقال بیماری را متوقف کنیم از این‌ر‌و علاوه بر تب سنجی در مبادی ورودی شهر‌ها باید اقدامات دیگری به تناسب وضعیت هر استان درنظر گرفته شود./فارس