به گزارش پایگاه خبری نشان :

باید بدانید دستمال کاغذی وسیله‌ای چندکاره نیست و برخی مواقع باید از استفاده از آن اجتناب کرد. در این مطلب مواردی که در آن‌ها نباید از دستمال کاغذی استفاده شود، ذکر می‌گردد:

عینک طبی

کثیف شدن فریم عینک مساله نیست بلکه این لنز‌ها هستند که باید تمیز نگه داشته شوند. لنز‌های جدید روکشی دارند که دستمال کاغذی خشک می‌تواند موجب خراش در آن شود؛ بنابراین اگر می‌خواهید آسیبی به عینک خود وارد نکنید، بهتر است از پارچه‌های مخصوص برای تمیز کردن عینک استفاده کنید.

گردگیری وسایل چوبی

هم گرد و غبار و هم دستمال کاغذی سایش ایجاد می‌کنند. گردگیری با دستمال کاغذی خشک می‌تواند به مبلمان شما آسیب برساند؛ بنابراین بهتر است کمد و کشو‌ها را با دستمال نرمی که با پولیش مخصوص مرطوب شده است، گردگیری کنید.

توصیه‌های مهم درباره گردگیری

دستمال کاغذی می‌تواند به سطوحی مانند صفحه نمایش گوشی آیفون نیز آسیب بزند. با استفاده از یک دستمال میکروفایبر و الکل سطح لکه‌دار را تمیز کنید. الکل کمک می‌کنند جرم روی گوشی موبایل تمیز شود.

لکه روی فرش

پاک کردن لکه روی فرش با استفاده از دستمال کاغذی تنها سبب می‌شود لکه بیشتر به الیاف فرش نفوذ کند و مشکل را بیشتر کند. حتی اگر از آب یا شوینده فرش همراه با دستمال کاغذی استفاده کنید، باز هم به فرش آسیب خواهد زد. تنها با استفاده از یک پارچه سفید و تمیز لکه را پاک کنید.

لباس مشکی

اگر از دستمال کاغذی برای پاک کردن لکه روی لباس مشکی استفاده کنید، سبب به جا ماندن پرز روی آن می‌شود. مرطوب کردن دستمال کاغذی حتی اثر آن را بدتر نیز می‌کند؛ بنابراین برای پاک کردن لکه لباس مشکی از پارچه تمیز استفاده کنید./تبیان