به گزارش پایگاه خبری نشان :

شیوع ویروس کرونا از چین موجب ایجاد موجی از حملات  نژادپرستانه علیه شهروندان این کشور و حتی شهروندان چینی الاصل در سراسر جهان شده است. این در حالی است که بدون شک کروناویروس را می توان سلاحی بیولوژیکی  ساخته شده توسط آمریکایی‌ها برای ضربه زدن به اقتصاد چین و کشور‌هایی که روابط نزدیک اقتصادی با این کشور دارند  دانست.  

در حالی که تنها چند روز از حمله نژادپرستانه به یک مرد سالخورده چینی الاصل در سان فرانسیسکو آمریکا توسط چند مرد سیاه پوست نمی‌گذرد، به تازگی ویدئویی از حمله نژادپرستانه به یک شهروند آمریکایی چینی الاصل دیگر نیز خبرساز شده است. در این حادثه یک مرد جوان چینی الاصل که در یکی از خیابان‌های شهر نیویورک  آمریکا سرگرم سیگار کشیدن بود توسط چند مرد سیاه پوست دیگر به شکلی زشت مورد حمله قرار گرفت. در ابتدای این ویدئو یک مرد ناشناس با سطلی پر از آب از پشت سر به این مرد جوان نزدیک شده و ناگهان همه آب را به روی بدن او می‌پاشد. مرد جوان که هرگز انتظار چنین اتفاقی را نداشت در حالی که کاملا شوکه شده است پس از یک مکث کوتاه اقدام به تعقیب فرد حمله کننده می‌کند. 

PB6labULD2VN

در این ویدئو دست کم صدای خنده دو مرد دیگر که مشغول فیلمبرداری با تلفن همراه خود هستند شنیده می‌شود. در ادامه و بنا به گفته شاهدان عینی این افراد به مرد جوان چینی الاصل که در صدد دفاع از خود بود با مشت و لگد حمله ور شده و او را  در کف پیاده رو روی زمین کشیدند. این ویدئو پس از انتشار در اینستاگرام تاکنون بیش از ۸۳۰۰۰ بیننده داشته است. انتشار این ویدئو با واکنش کاربران همراه بود. یکی از کاربران در کامنتی خطاب به افرادی که این روز‌ها به آسیایی‌ها حمله ور می‌شوند نوشت: «به همه آن کسانی که این روز‌ها آسیایی‌ها را برای تفریح و سرگرمی خود مورد حمله قرار می‌دهند می‌گویم که این دوران نیز تمام خواهد شد»

گفتنی است؛ چند روز پیش نیز در عملی مشابه (حمله به چینی‌ها) چند مرد سیاه پوست در سان فرانسیسکوی آمریکا اقدام به حمله به یک مرد سالخورده چینی الاصل کرده بودند./باشگاه خبرنگاران