به گزارش پایگاه خبری نشان :

حمید رضا جمشیدی دبیر ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار کرد: هم اکنون مراکز درمانی آماده پذیرش مبتلایان کرونا هستند و همکاران ما در حوزه سلامت به صورت شبانه روز فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در بخش درمانی کمبودی نداریم و طرفیت کافی برای خدمت‌رسانی وجود دارد و تخت‌های کافی در بخش مراقبت‌های ویژه تأمین شده است، هر چند در نقاطی هم ضعفی داریم و حتماً در چنین شرایط بحرانی ضعف‌های وجود دارد.

جمشیدی خاطرنشان کرد: حجم زیادی ماسک رسیده است ضمن اینکه تجهیزات پزشکی و ماسک پزشکی تأمین و بزودی فرایند توزیع آن آغاز خواهد شد، علاوه بر آن از ظرفیت ۸۰ هزار نیروی دواطلب بسیجی استفاده خواهد شد.

دبیر ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا با اشاره به اینکه در برخی از نقاط کشور اثری از بیماری کرونا وجود ندارد، گفت: این نقاط از وجود این ویروس پاک هستند، اما به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود که افراد به این نقاط سفر کنند چرا که با سفر خود به این نقاط، ویروس کرونا را برای این نقاط هدیه می‌برند و حتی تأکید می‌شود که افراد از نقاط پاک هم به نقاط آلوده به ویروس سفر نکنند چرا که با این کار ویروس را به شهر خود می‌برند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یک فرد آلوده به ویروس کرونا در صورتی که مسائل بهداشتی را رعایت نکند می‌توانند در بازه زمانی یک ماه، ۴۰۶ را به این بیماری آلوده کند، گفت: در صورتی که این فرد ۵۰ درصد از نکات بهداشتی و همچنین و فاصله ۱.۵ متری را با افراد رعایت کند آمار افراد آلوده به این ویروس به ۱۵ نفر کاهش می‌یابد و در صورتی که همین فرد ۷۵ درصد از نکات بهداشتی را رعایت کند تعداد افراد آلوده به این ویروس به یک نفر کاهش می‌یابد.

جمشیدی تصریح کرد: هیچ پزشکی بالاتر از خود افراد نیست و از مردم می‌خواهیم مسائل بهداشتی را رعایت و انجام دهند و یکی از بهترین کار‌های ماندن در خانه است./ تسنیم