به گزارش پایگاه خبری نشان :

مت دیمون با نام کامل مت پیج دیمون، بازیگر و کارگردان آمریکایی در ۸ اکتبر ۱۹۷۰ در کمبریج، ماساچوست آمریکا متولد شد.

پدرش کنت تلفر دیمون دلال سهام و مادرش نانسی کارلسون پیج معلم مدرسه هستند. وقتی که او دو ساله بود، پدر و مادرش از هم جدا شدند و مت در کنار مادر و برادرش بزرگ شد. مادر مت دیمون پروفسور دانشگاه لزلی بود و به همین خاطر تلاش کرد تا مت به دانشگاه وارد شود که نتیجه داد و او توانست در دانشگاه هاروارد به تحصیل مشغول شود. اما او پس از مدتی تحصیل را رها می‌کند و حرفه بازیگری را پیش می‌گیرد. او هرگز نتوانست از دانشگاه فارغ التحصیل شود.

اتفاق ویژه‌ای که برای دیمون افتاد، آشنایی با بن افلک در دوران جوانی بود. مت دیمون دوران مدرسه را در شهر کمبریج گذراند و از همان دوران مدرسه در کنار دوست و همکلاسی خود بن افلک به بازی در تئاتر‌های دانش آموزی روی آورد.

مت دیمون از سال ۱۹۸۸ به بازی در سینما روی آورد و نقش‌های کوتاهی در برخی فیلم‌ها ایفا کرد، اما با بازی در فیلم «شجاعت زیر آتش» در سال ۱۹۹۶ به بازیگری حرفه‌ای در دنیای هالیوود روی آورد.

از فیلم‌های معروف او می‌توان به ویل هانتینگ خوب در کنار رابین ویلیامز، دلال بیمه، نجات سرباز رایان در کنار تام هنکس، راندرز در کنار ادوارد نورتون، جزم اندیشی در کنار بن افلک، آقای ریپلی با استعداد، همه اسب‌های زیبا در کنار پنه لوپه کروز و افسانه بگر ونس در کنار ویل اسمیت و شارلیز ترون و همچنین فیلم علمی تخیلی «مریخی» اشاره کرد. با اینکه دیمون بیشتر یک بازیگر شناخته می‌شود تا یک نویسنده، اما او توانست برای نویسندگی فیلم سینمایی «ویل هانتینگ خوب» جایزه بهترین فیلمنامه اسکار را به همراه دوست و همکار خود، بن افلک، دریافت کند. او دو بار دیگر در این جوایز نامزد شد که هر دو را به جک نیکلسون و لئوناردو دی کاپریو واگذار کرد.

 

AndroidOnlineNewsImage.aspx

 

یازده، دوازده و سیزده یار اوشن در کنار برد پیت و جورج کلونی، هویت، برتری و جیسون بورن، جری در کنار کیسی افلک، سیریانا در کنار جورج کلونی، برادران گریم در کنار هیث لجر، چوپان خوب در کنار آنجلینا جولی، رفتگان در کنار لئوناردو دی کاپریو و مارک والبرگ و شکست ناپذیر در کنار مورگان فریمن و مریخی از دیگر فیلم‌های موفق او هستند.

نکته جالبی در مورد نقش کوتاه وی در فیلم سینمایی «نجات سرباز رایان» وجود دارد. گفته می‌شود تام هنکس تمایلی برای رسیدن نقش سرباز رایان در این فیلم به مت دیمون نداشت چرا که او بیش از اندازه لاغر بود.

نکات جالب زیادی در مورد مت دیمون وجود دارد. وی یکی از کسانی است که از طریق هیپنوتیزم سیگار را ترک کرده. دیمون بازی در فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی» در نقش دو چهره را رد کرده است. او از حامیان موسسه‌های خیریه در حوزه‌های مختلفی از جمله مقابله با فقر و گرسنگی در آفریقا و فراهم کردن آب آشامیدنی سالم برای مردم نیازمند جهان است.