به گزارش پایگاه خبری نشان :

پاسخ قطعی برای این سوال که آیا ممکن است دوبار به کرونا مبتلا شویم وجود ندارد. درواقع برای رسیدن به پاسخ این پرسش زمان زیادی لازم است اما کارشناسان انگلیسی می گویند که بعید به نظر می رسد یک فرد دوبار کرونا بگیرد.

به نقل از گاردین، یکی از موضوعات بسیار مهم از زمان ظهور ویروس Covid-19 این است که آیا افرادی که مبتلا به آن بوده اند می توانند بار دوم  به کرونا مبتلا شوند؟(عدم ابتلای مجدد به معنای مصونیت است)

روز دوشنبه ،  پاتریک والنس ، مشاور علمی ارشد دولت انگلیس و پروفسور کریس ویتی ، مشاور اصلی پزشکی بوریس جانسون ، به دنبال اطمینان دادن به مردم در این خصوص بودند. آنها گفتند ، کسانی که یک بار ویروس داشته اند ، مصونیت خود را ایجاد می کنند و ابتلای مجدد این افراد تقریبا نادر است.

این سؤال طی یک ماه اخیر بارها پرسیده شده است. به خصوص پس از آنکه مقامات ژاپنی گفتند نتیجه آزمایش زنی که ویروس داشته و درمان شده است پس از مدتی مجددا مثبت اعلام شد. دانشمندان از شنیدن این اخبار سردرگم و مضطرب شدند.پروفسور مارک هریس ، متخصص ویروس شناسی در دانشگاه لیدز معتقد است که ابتلای مجدد به این بیماری "بعید" است ، اما افزود: «در ادبیات علمی شواهد و مدارکی در مورد بیماری های مداوم ناشی از کروناویروس های حیوانی (عمدتا در خفاش ها) وجود دارد.»

روز دوشنبه وقتی از والنس سؤال شد که آیا مورد ژاپنی به معنای این است که ایده  مصونیت گروهی دیگر قابل دستیابی نیست ، وی پاسخ داد که برخی از افراد بار دیگر بیماری های عفونی را می گیرند ، اما این یک اتفاق نادر است. وی اضافه کرد که هیچ مدرکی مبنی بر وجود این مشکل در مورد بیماری ناشی از ویروس کرونا وجود ندارد.

پروفسور ویتی نیز توضیح داد که در اغلب بیماری ها، حتی اگر مصونیت طولانی مدت وجود نداشته باشد، به طور معمول مصونیت کوتاه مدت وجود دارد. پروفسور جان کوهن ، استاد برجسته بیماریهای عفونی در دانشکده پزشکی برایتون و ساسکس ، گفت: «پاسخ این است که ما هنوز [در مورد ابتلای مجدد یا مصونیت] نمی دانیم ، زیرا ما آزمایش آنتی بادی برای عفونت نداریم ، اگرچه به زودی به نتایج خواهیم رسید. با این وجود ، براساس رفتار سایر عفونت های ویروسی ، بسیار محتمل است که بله ، هنگامی که فرد به این کرونا مبتلا شود ، به طور کلی مصون خواهد بود و دوباره آن را دریافت نخواهد کرد. استثناء عجیب و غریب همیشه وجود خواهد داشت ، اما مطمئناً این انتظار منطقی است.»/انتخاب