به گزارش پایگاه خبری نشان :

شاید برای همه انسان‌ها روز‌هایی ماندگار و خاطره‌انگیز باشد، روز‌هایی که سال‌ها برای آن برنامه‌ریزی کرده و بعد از آن نیز تا سال‌های سال خاطرات آن روز برایمان مهم باشد و در ذهنمان تداعی شود.

سالروز ازدواج، تولد فرزند و.. همه و همه از روز‌هایی است که سال‌ها در ذهن ما انسان‌ها می‌ماند، اما در این میان هستند افرادی که در مسیر خدمت به مردم و کمک به هم نوعان خود قید برخی از برنامه‌هایی که سال‌ها برای آن لحظه‌شماری کردند را می‌زنند.

علی بدرلو یکی از همین افرادی است که زمان برگزاری مراسم عروسی خودش را به عقب انداخته و در عوض به یاری بیماران و کادر درمانی شتافته است.

وی دلیل این اقدام خود را بیان کرده و توضیحاتی نیز در زمینهٔ خدمت‌رسانی جهادگران سلامت به‌خصوص طلاب جهادگر داده است که در ادامه می‌آید.

علی بدرلو، طلبه‌ای پایه دوم مقطع کارشناسی رشته اخلاق در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) هستم.

از همان روز‌هایی اولی که بحث حضور طلاب در بیمارستان‌ها مطرح شد به همراه سایر جهادگران وارد عرصه خدمت‌رسانی به بیماران شدیم.

کار ما در بیمارستان فرقانی از آب‌میوه‌گیری و امدادرسانی و خدمات‌دهی به بیماران شروع شد به‌طوری‌که با تهیه بسته‌های خوراکی و آشامیدنی روزانه چندین نوبت بین بیماران و کادر درمانی توزیع می‌کردیم.

پس از استقبال بیماران و کادر درمانی از این حمایت‌ها کار افزایش پیدا کرد به‌طوری‌که بعدازآن بیمارستان کامکار را نیز پشتیبانی می‌کنیم.

خدمت‌رسانی طلاب گسترده است

بعد از گذشت چند روز از حضور طلاب جهادگر در چندین گروه، کار‌ها دسته‌بندی شد به‌طوری‌که یک گروه از طلاب بسته‌های خوراکی و آشامیدنی را تهیه و آماده می‌کنند.

گروه دیگری کار‌های خدماتی و.. را انجام می‌دهند و گروه دیگر نیز در داخل اتاق‌های بیمارستان‌ها به‌عنوان همراه مریض و بیمار هستند و از نظر روحی و روانی به بیماران خدمت‌رسانی می‌کنند.

البته غسل، کفن‌ودفن فوتی‌های این بیماری نیز از دیگر اقداماتی است که توسط طلبه‌ها انجام می‌شود.

نباید مردم دچار اضطراب شوند

باید این مهم را به مردم توصیه کنم که حتماً اصول بهداشتی را رعایت کنند، اما درعین‌حال نباید مردم دچار اضطراب و استرس بشوند تا این بحران نیز بگذرد.

این هم در ذهن ما باشد که این عالم را منحصر در ماده نمی‌دانیم و خدایی نیز وجود دارد پس این اعتقادات نیز باید در نظر ما به‌عنوان بندگان خداوند باشد و از خواندن ادعیه و نماز نیز در کنار توصیه‌های پزشکی غفلت نکنیم.

مردم به سخنان متخصصین دینی نیز گوش دهند

در جریان اخیر وقتی متخصصین علم پزشکی بر روی یک سری محدودیت‌ها تأکید کردند به‌سرعت مراجع تقلید نیز بر روی آن تأکید کردند حال این‌که جامعه پزشکی و بقیه مردم همین حس و گوش به حرف بودن را نسبت به متخصصین دینی داشته باشند و اگر این متخصصان موضوعی را جایز ندانستند آن کار را انجام ندهند.

خدمت به بیماران مهم‌ترین هدفم از حضور در بیمارستان بود

به‌هرحال شهروندان درگیر یک مشکلاتی شدند که ناشی از شیوع این بیماری بود و این وظیفه‌ای ما هست که در حد توان خودمان به این عزیزان کمک کنیم.

در شرایط کنونی که به بستگان و همراهان بیماران اجازه حضور در بیمارستان داده نمی‌شود حضور و صحبت کردن با بیماران ازنظر روحی و روانی تأثیر بسیار زیادی دارد.

جوانان حزب‌اللهی پای‌کار هستند

بد نیست به این نکته هم اشاره‌کنم که در بیشتر این بحران‌هایی مانند سیل، زلزله و بیماری که برای کشور به وجود می‌آید کسانی پای‌کار آمده‌اند که همیشه عده‌ای اندک این افراد را به مسخره می‌گرفتند، اما بااین‌حال بازهم شاهد هستیم که در مرحله اقدام بچه‌های حزب الهی وارد میدان می‌شوند و خطر را به جان می‌خرند.

K1QKQYUwEfU7

زمان برگزاری مراسم عروسی‌ام به عقب افتاد

شیوع بیماری و همچنین ضرورت خدمت‌رسانی به بیماران موجب شد که مراسم عروسی خودم که ۱۵ اسفندماه بود را به عقب بیندازم و با تمام توان در خدمت بیماران باشم.

سؤالی که دوستان و آشنایان از من داشتند در خصوص کارت عروسی بود که برای آن‌ها جالب بود.

درواقع همان‌طوری که اساتید ما بیان کردند طلبگی به این صورت نیست که ساعت کاری داشته باشد به‌عبارت‌دیگر طلبگی یک شیوه زندگی است و ما با این اعتقاد طلبه شدیم.

طلبگی یک نحوه‌ای زندگی کردن است که ساعت کاری ندارد و همه شئون یک فرد را شامل می‌شود و در واقع زندگی طلبه تبلیغ دین است.

در خصوص مراسم ازدواج نیز باید سیره و روش این مراسم رعایت شود حال این‌که نوع برگزاری آن برای طلبه‌ها بسیار مهم است، چون سیره طلاب در زندگی باید همانند ائمه و اهل‌بیت (ع) باشد.

از ابتدای کار این موضوع را با همسرم در میان گذاشتم و در خصوص کارت عروسی نیز به دنبال این بودیم که کارت عروسی نیز به‌عنوان یک نماد فرهنگی باشد.

برای خود مراسم عروسی تالار نگرفتیم هرچند که توانایی آن را داشتم و این بُت را که عروسی حتماً باید در تالار باشد را شکستیم چراکه برخی از افراد توانایی برگزاری عروسی در تالار‌ها را ندارند.

در خصوص جهیزیه هم سعی کردیم همان ساده زیستی را لحاظ کنیم چراکه می‌می‌شود بدون تجملات نیز زندگی کرد.

در خود کارت عروسی نیز خواستیم که یک فرهنگ‌سازی صورت بگیرد و در آن از پیام شهدا، رهبر انقلاب و شعری از امام زمان استفاده کردیم تا مایه ذکر و عبرت‌آموزی شود.

GSh9EPjOqxvW

در خاتمه این را هم بگویم که انتظار می‌رود مردم با رعایت توصیه‌های وزارت بهداشت خودشان اولین قدم را در مبارزه با این ویروس بردارند.

منبع: خبرگزاری حوزه