به گزارش پایگاه خبری نشان :

پیرمرد معروف نیجریه ای که در طول 93سال زندگی اش 86 زن گرفته بود بر اثر بیماری درگذشت و تمامی 86 زنش بیوه شدند. امروز در پرشین وی می خواهیم تصاویری از این پیرمرد را به شما نشان دهیم و درباره بیوه شدن زنان این پیرمرد صحبت کنیم.

معروفترین پیرمرد نیجر که به خاطر داشتن 86 زن در این کشور به شهرت رسیده بود در سن 93 سالگی درگذشت.

این فرد که روز گذشته در سن 93 سالگی براثر بیماری درگذشت، 86 زن و بیش از 150 کودک

را از خود به جای گذاشته است.وی پیش از این در توجیه ازدواج های مکرر خود

گفته بود که کمک خداوند شامل حالش شده که توانسته از عهده این کار براید.

محمد بلو که پیش ازاین به همراه زنان خود در خفا در نیجریه زندگی می کرد، سال 2008م رسانه ای شد.

در سال 2008 به دلیل تعدد زوجات بازداشت شد اما معتقد بود که مرتکب اشتباهی

نشده است. وی همواره دیگران را به چنین کاری توصیه می کرد.

بیوه شدن زنان نیجریه ای

بد نیست چند سنت که فقط اهالی نیجریه می‌توانند آن‌ها را درک کنند را بدانید.نیجریه با حدود 250 گروه نژادی، فهرست گسترده و متنوعی از سنت‌ها و آداب ورسوم را دارد که اهالی نیجریه با آن‌ها زندگی می‌کنند. با اینکه بیشتر این سنت‌هامشابه با سایر بخش‌های جهان هستند، در اینجا چند مورد از سنت‌ها و آدابمنحصر به فرد را که اهالی نیجریه به خاطر آن‌ها مشهور هستند، آورده‌ایم.

تشریفات آشنایی پیش از ازدواج، یا دوران نامزدی (Courtship)

صرف نظر از اینکه چه مدت با شریک خود نامزد بوده‌اید، رابطه‌ی شما تا زمانی که تشریفات آشنایی رسمی انجام نشود همچنان غیر رسمی تلقی می‌شود. اگرچه این بدین معنا نیز است که زوج آماده‌ی عقد کردن هستند. تشریفات آشنایی طبق سنت در خانه‌ی عروس برگزار می‌شود. اقوام نامزد او به خانه‌ی آن‌ها می‌آیند تا احترام خود را به خانواده‌ی عروس نشان دهند و پیشنهاد خواستگاری را مطرح نمایند. بعد از اینکه خانواده‌ی عروس خواستگاری رسمی را پذیرفت، هر دو خانواده مشغول خوردن و نوشیدن می‌شوند.

سنت‌ها و آداب منحصر به فرد اهالی نیجریه

جز در صورتی که یک نفر “خارجی” باشد – یا ریسک خارجی بودن برای او اهمیتی نداشته باشد – اهالی نیجریه انتظار دارند سه جشن عروسی برگزار شود. اولین جشن، عروسی سنتی است. بسته به اینکه اهل کدام بخش از کشور باشید، این مراسم شامل هزینه‌ی عروسی، شلاق زدن، به خاک افتادن، حمل شراب، انتخاب همسر از میان خانم‌های کاملاً محجبه، و چیزهایی از این قبیل است. سپس نوبت به مراسم عروسی در دادگاه و کلیسا/مسجد می‌شود. در این مراسم، پیوند زن و شوهر بر اساس سنت‌ها، مذهب، و قانون مدنی نیجریه به رسمیت شناخته می‌شود. هر سه مراسم شامل مهمانی و جشن و سور است بنابراین عروس و داماد باید از نظر مالی آمادگی برگزاری این مراسم را داشته باشند.

پاشیدن پول روی سر

برخی مردم نیجریه تنها به این دلیل در جشن‌ها حضور پیدا می‌کنند که در این کار جالب شرکت داشته باشند. در عروسی‌ها، مراسم تدفین، نام‌گذاری یا پیشکش فرزند، و در جشن‌های تولد باشکوه و مجلل، مردم – صرف نظر از وضع مالی – هنگام رقص جلو می‌آیند تا بر روی سر کسانی که می‌رقصند پول بریزند. البته فقط از پول‌های کاغذی تا نخورده استفاده می‌کنند. علت ریختن پول شامل به تصویر کشیدن وضعیت اجتماعی صاحب‌مجلس، نشان دادن قدردانی از آن‌ها، و نشان دادن زرق و برق و فراوانی ثروت است. ریختن پول آن‌قدر در جشن‌های نیجریه نمادین است که عروس‌های قبیله‌ی ایجا تا زمانی که پول روی سرشان ریخته نشود لبخند نمی‌زنند.

آداب منحصر مخصوص اهالی نیجریه

فقط عروس‌های نیجریه درک می‌کنند که چقدر حیاتی است که در روز عروسی لباس‌های خود را به‌خوبی کامل کرده و بدرخشند. از نظر شادی و سلامت جسمانی از عروس انتظار می‌رود در روز عروسی سالم و درخشان ظاهر شود. در گذشته، این کار در اتاق‌های پروار کننده انجام می‌شد. ریشه‌ی این اتاق‌ها به مردم افیک برمی‌گردد، و از این اتاق‌ها برای آماده‌سازی دخترها برای زنانگی و ازدواج از طریق تشریفات و مناسک مذهبی استفاده می‌شد. یکی از رسوم شامل خدمتگزاری شبانه‌روزی و انجام تمام کارهای لازم برای افزایش وزن و نشان دادن فراوانی ثروت و نعمت دختر بود. اگرچه این روزها افزایش وزن دیگر هدف نیست، و زن تنها باید از طریق سونا و استخر، پرهیز از کارهای استرس‌زا یا سنگین، تغذیه‌ی مناسب و استراحت، تا حد امکان سرزنده و شاداب به نظر برسد.