به گزارش پایگاه خبری نشان :

یکی از فعالان فرهنگی و رسانه‌ای خراسان رضوی امروز از بستری شدن حاج محمود اکبرزاده، مداح و شاعر پیشکسوت مشهدی براثر بیماری کرونا خبر داد.
مجتبی محمودی در پست اینستاگرام خودش نوشت: محمود اکبرزاده مداح و شاعر سرشناس مشهد مقدس چند روزی است در بیمارستان امام رضا(ع) بستری و ممنوع الملاقات است.
کربلایی کاظم اکبرزاده فرزند بزرگ‌ حاج کاظم اکبرزاده با اشاره به بیماری ۱۰ روزه ایشان خواستار دعای خیر مردم و هیئتی‌‌ها شد.
این ذاکر بااخلاص اهل بیت عصمت و طهارت در سن ۸۸ سالگی این روزها دارای عارضه شدید تنفسی بوده و مشکوک به کرونا است.
بسیاری از مداحان سرشناس مشهد و کشور از شاگردان ایشان بوده و در محضر این پیرغلام اباعبدالله تلمّذ کردند.

برای شفای همه مریض‌ها به‌خصوص پیر غلام اباعبدلله مداح و شاعر اهل بیت و پیشکسوت ستایشگر کشور حاج آقا اکبرزاده یک حمد وصلوات قرائت بفرمائید.

حاج محمود اکبرزاده، مداح خوشرو و با اخلاق مشـهدی در سـال ١٣١٢ در محلـه نوغـان مشهد متولد شد و سـال‌ها در حرم امـام رضا(ع) مداحی کرده است.

حاج‌ محمود اکبرزاده از مداحان و شاعران قدیمی و پیشکسوت مشهد و دارای سوابق انقلابی در دوران رژیم ستمشاهی است که علاوه بر افتخار خدمتگزاری آستان امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع)، شاگردان بسیاری را در مکتب عاشورایی امام حسین(ع) تربیت کرده است. به همین منظور در آذرماه ۱۳۸۹ از وی به عنوان یکی از سنگربانان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تجلیل به عمل آمد.

اکبرزاده از ۸ سالگی و پس از هجران پدرش مداحی را شروع کرده و نخستین کتابش را سال ۴۰ با عنوان «نغمه‌های پیروزی» احوال هشتاد شاعر امام زمانی(عج) به رشته تحریر در آورده است.

این نوحه‌خـوان سرشناس خطه خورشید به گفته خودش سبک و سیاق مداحی را از کتاب «خزائـن الاشـعار» آموخت و با مجاهدت‌هایی که در دوره پیش از انقلاب با خواندن نوحه‌های معناگرا و انقلابی انجام داد، تا امروز مورد احترام همه و اسوه راه مداحی اهل بیت است.

آثاری همچون «راز ناشناخته»، «زهرا گلبن عفاف» و «غم‌ها شادی‌ها» از ایشان به یادگار مانده و مصداق باقیات و صالحات است.