به گزارش پایگاه خبری نشان :

مورچه ها موجودات کوچکی هستند و می توانند از ترک ها و شکاف های ریز هم وارد خانه و ساختمان شوند و جلوی شما رژه بروند و آسایش را از شما سلب کنند. برای از بین بردن مورچه ها و دور کردن آنها همیشه لازم نیست از سم و مواد شیمیایی استفاده کنید بلکه بهتر است ، خلاص شدن از شر این موجودات ریز روش های طبیعی را امتحان نمایید.

ابتدا محل زندگی مورچه ها را پیدا کنید

 

زمانی که در گوشه و کنار خانه تان مورچه دیدید ، آنها را دنبال کنید تا بتوانید محل زندگی آنها را بیابید . سپس از روش های زیر برای از بین بردن مورچه ها استفاده نمایید.

از پوست خیار استفاده کنید

 

مورچه ها از خیار متنفرند و نمی توانند طعم خیار را تحمل کنند. برای دور کردن مورچه ها پوست آن را در محل هایی که مورچه ها فعالیت دارند ، بگذارید و هر روز پوست خیار را عوض کنید تا دیگر اثری از مورچه ها نیابید.

از سرکه سیب استفاده نمایید

 

برای اینکه از تجمع مورچه ها در محل زندگی خود جلوگیری نمایید یک لیوان آب و یک لیوان سرکه سیب یا کمی سرکه سفید را مخلوط کرده و به مکان هایی که محل عبور مورچه است بپاشید.

مورچه ها از بوی سرکه بیزارند. برای دور کردن مورچه ها در مسافرت یا پارک از محل بازی کودک خود ، درون یک اسپری مقداری سرکه و آب ریخته و به محل تجمع مورچه ها بپاشید تا آنها پراکنده شوند.

از برگ های خشک نعناع استفاده نمایید

 

برای از بین بردن مورچه ها از نعناع که یک دفع کننده طبیعی است و بویی بسیار قوی دارد ، استفاده کنید و آن را در مسیر مورچه ها قرار دهید. نعناع با مختل کردن بویای مورچه ها یافتن منابع غذا را برای آنها سخت می کند.

لیمو برای دور کردن مورچه ها مفید است

 

لیمو دارای خاصیت اسیدی است و بوی آن مورچه ها را دور می کند . اسپری آب لیمو یا خیساندن پارچه در روغن لیمو و گذاشتن آن در محل عبور مورچه ها در دور کردن آنها موثر است.

از سیر غافل نشوید

 

برای اینکه مورچه ها در اطراف خانه شما دیده نشوند در ترک های دیوار سیر قرار دهید.

مایع ظرف شویی نیز مورچه ها را می کشد

 

مخلوط مایع ظرفشویی و یک قاشق جوش شیرین و ریختن این محلول در مکان هایی که مورچه وجود دارد باعث خفگی و از بین رفتن مورچه ها می شود. همچنین می توانید از مخلوط مایع ظرفشویی و آب را با نسبت 2 به 1 نیز استفاده نمایید.

آب جوش اسپری کنید

 

در محل هایی که مورچه ها وجود دارند ، آب جوش اسپری کنید . ریختن آب جوش روی محل تجمع مورچه ها هم آن ها را می کشد و هم برای انسان سمی نیست.

فلفل هندی  استفاده نمایید

 

مورچه ها برای یافتن غذا به سیگنال های شیمیایی وابسته هستند. فلفل هندی با نابود کردن این سیگنال ها سبب می شود آنها نتوانند غذا بیابند و از بین بروند . پس پودر فلفل را در محل هایی که مورچه ها هستند بریزید و یا آن را با پودر زردچوبه مخلوط کنید.

از ترفند نوار چسب استفاده نمایید

 

در حوالی مواد شیرین مانند شکر یا ظرف شیرینی دور تا دور ظروف نوار چسبی با میزان چسبندگی بالا بچسبانید تا چسبندگی آن مانع عبور مورچه ها و دسترسی آنها به مواد شود.

خطی از گچ در محدوده ورودی خانه بریزید

 

در محدوده ورودی خانه خطی از گچ ، بکشید . وجود کربنات کلسیم موجود در گچ مورچه ها را فراری می دهد.

آرد نیز می تواند کمک کننده باشد

 

در جاهایی که مورچه ها از آنجا وارد خانه می شوند ، نواری از آرد بریزید زیرا مورچه ها نمی توانند از این خط آردی عبور کنند.

پودر بچه مورچه ها را دور نگه می دارد

 

برای دور نگه داشتن مورچه ها از پودر بچه استفاده کنید زیرا پودربچه اثری مانند گچ دارد پس مقداری پودر بچه را در نقاط ورودی بریزید تا مسیر مورچه ها را مسدود کند.

از تفاله ی قهوه کمک بگیرید

 

قهوه دفع کننده ی موثری برای مورچه ها است زیرا مورچه ها از بوی قهوه خوش شان نمی آید پس از تفاله ی قهوه در اطراف و پای دیوارهای خانه و در هر نقطه ی ورودی استفاده کنید.

از نمک برای دفع مورچه ها استفاده نمایید

 

برای خلاص شدن از شر مورچه ها از نمک معمولی استفاده کنید. نمک دفع کننده ی مورچه ها است اما باعث مرگ مورچه ها نمی شود . کناره های خانه را نمک بپاشید زیرا مورچه ها از هر محلی که نمک پاشیده اید رد نمی شوند.

برای از بین بردن مورچه ها از آرد ذرت کمک بگیرید

 

برای از بین بردن مورچه ها ، آرد ذرت ماده ای طبیعی است زیرا مورچه ها آرد ذرت را با خود به لانه می برند اما نمی توانند آن را هضم کنند پس شکمشان بزرگ شده و می ترکد.

از سیلیکون برای درزگیری پنجره ها و درب ها استفاده نمایید

 

برای درزگیری پنجره ها و درب ها و هر سوراخ و ترکی از سیلیکون استفاده نمایید.

مورچه ها را با مس احاطه کنید

 

اگر می خواهید منطقه ای از مورچه ها در امان بماند آنجا را با مس احاطه کنید زیرا مورچه ها از روی مس عبور نمی کنند.

از غلات کمک بگیرید

 

در مسیر عبور مورچه ها ظرف کوچکی از دانه های غلات قرار دهید زیرا این دانه ها در معده ی مورچه ها باد کرده و بزرگ شده و آن ها را از بین می برد.

بر سر مسیر موچه ها جوش شیرین بریزید

 

بر سر مسیر عبور مورچه ها کمی جوش شیرین بریزید تا آنها بخورند و از بین بروند.

از روغن های معطر استفاده کنید

 

یک اسپری طبیعی از بین بردن مورچه ها با روغن های معطر مانند روغن نعناع فلفلی، درخت چای و لیمو ، اکالیپتوس، اسطوخودوس یا چوب سدر بسازید. 225 گرم آب را با نصف قاشق چایخوری صابون طبیعی، و 12 قطره از روغن های بالا را در یک بطری اسپری بریزید و به محل تجمع مورچه ها بپاشید.

عطرها

 

برای رهایی از دست مورچه ها می توانید از عطرها نیز استفاده کنید.

برای از بین بردن مورچه ها از اسید تارتاریک استفاده کنید

 

برای کشتن مورچه ها از ترکیب اسید تارتاریک و روغن درخت چای استفاده کنید.

تله مورچه نیز کمکتان خواهد کرد

 

برای راحت شدن از شر مورچه ها تله های مورچه را زیر سینک و ظرف آشغال قرار دهید.

از اسپری مورچه کش استفاده نمایید

 

می توانید در منزل از اسپری های مورچه کشی استفاده کنید تا مورچه ها از بین بروند . این اسپری ها ماندگاری زیادی دارند، معمولا تا سه ماه، اثر بخش هستند.

این گیاهان را در خانه داشته باشید

 

برای اینکه مورچه ها به منزل شما وارد نشوند می توانید در حیاط خانه خود گیاهان زیر را بکارید . این گیاهان عبارتند از :

  • اسطوخودوس
  • گوجه فرنگی
  • گل همیشه بهار
  • دکمه طلایی
  • سداب
  • رزماری
  • مرزنگوش
  • نعناع

خانه خود را تمیز نگه دارید

 

خانه خود را تمیز نگه دارید و همیشه روی اپن، کابینت ها و کف زمین را تمیز کنید زیرا مورچه ها به محل های کثیف جذب می شوند.

نمناک