به گزارش پایگاه خبری نشان :

اختلاف دو برادر در مغازه میوه فروشی و شیوع کرونا که باعث تعطیلی کسب و کار یکی از برادران شده بود، سناریوی مرگباری را در خیابان سهروردی رقم زد.

ساعت ۱۱ صبح پنج شنبه، ۱۴ فروردین امسال، فریاد‌های سوختم سوختم مرد جوانی در مغازه میوه فروشی به گوش رسید و رهگذران که شاهد یک سناریوی هولناک بودند با بیرون کشیدن مرد جوانی که در آتش می‌سوخت، آن را خاموش کردند و خیلی زود امدادگران اورژانس مرد جوان را به بیمارستان انتقال دادند و در این صحنه جوان دیگری که از ناحیه دست دچار سوختگی شده بود نیز به بیمارستان منتقل شد.

jQZTp6VS0Jqb

سناریوی مرموزی در مغازه میوه فروشی در خیابان سهروردی رخ داده بود که در تحقیقات ابتدایی مشخص شد آتش سوزی عمدی بوده و فرضیه یک اختلاف خانوادگی پیش روی ماموران قرار گرفت.

مصطفی که ۹۵ درصد دچار سوختگی شده بود، تحت درمان قرار گرفت، اما به دلیل شدت سوختگی، عصر همان روز آتش سوزی روی تخت بیمارستان به کام فرو رفت.

بهاره همسر مصطفی به خبرنگار رکنا گفت: مصطفی و برادرش از قدیم اختلافاتی با هم داشتند، ولی اختلافاتشان به حدی نبود که این جنایت رخ دهد.

وی بااشاره به این که همسرش یک رستوران خریده و با بروز کرونا مجبور به تعطیلی رستوران شده بود و بدهی زیادی هم داشت بنابراین تصمیم گرفت به مغازه میوه فروشی پدرش برود و آن جا کار کند که برادرش مخالف بود و تهدید کرده بود اگر به آن جا برود او و مغازه را به آتش می‌کشد که متاسفانه این اتفاق افتاد، اما خانواده همسرم هم برای بی گناه نشان دادن برادر شوهرم هارد دوربین مغازه را خارج کرده اند.

شاهد آتش سوزی عمدی

یکی از شاهدان این آتش سوزی مرگبار نیز گفت: تا جایی که اطلاع دارم، مصطفی به دلیل خرید و ساخت کافه رستوران بدهکاری زیادی داشت و توانسته بود بخشی از بدهکاری اش را پرداخت کند، اما با توجه به شیوع کروناویروس، او مجبور به بستن رستوران شد و بدهکاری داشت که تصمیم گرفت مدتی در مغازه پدری اش که مغازه میوه فروشی است، کار کند.

وی افزود: صبح روز حادثه من برای خرید به مغازه میوه فروشی رفتم و دیدم مصطفی پشت میز نشسته و کارگر مغازه نیز در آن جا حضور دارد که در همین لحظه یک مرد سوار بر خودروی نیسان که بار میوه داشت جلوی در مغازه آمد و بدون هیچ مقدمه‌ای شروع به فحاشی کرد، ابتدا فکر کردم که اختلاف بین دو میوه فروش است که خواستم به این درگیری لفظی پایان دهد. مصطفی هم هیچ حرفی نمی‌زد.

مرد جوان گفت: بعد از لحظاتی متوجه شدم که این مرد برادر مصطفی است و با صدای بلند می‌گفت که گفته بودم اگر پایت به مغازه باز شود، خودت و مغازه را آتش می‌زنم. چرا آمدی؟! مرد جوان از کارگرش خواست تا مشتریان را از مغازه خارج کند و من وقتی فهمیدم اختلاف خانوادگی است و دو برادر با هم درگیر هستند، از مغازه خارج شدم و شاهد ماجرا بودم.

این مرد ادامه داد: مرد جوان از داخل قفسه‌های مغازه ظرف بنزین را برداشت و کرکره‌ها را تا نیمه پایین داد و بنزین را روی مصطفی ریخت و در ادامه ناگهان آتش سوزی و انفجار صورت گرفت که مصطفی در حالی که آتش گرفته بود و می‌سوخت به کمک مردم بیرون کشیده شد و یک اتوبوس با دیدن این صحنه در کنار خیابان پارک کرد و با کپسول آتش نشانی شروع به خاموش کردن آتش روی بدن مصطفی کرد، اما بی فایده بود و یک نفر پتوی مسافرتی روی مصطفی انداخت و توانستیم آتش را خاموش کنیم.

شعله‌ها زیاد بود و برادر مصطفی از ناحیه دست دچار سوختگی شده بود که به بیمارستان منتقل شد و شنیدم که مصطفی ۹۵ درصد و برادرش ۱۲ درصد دچار سوختگی شده اند.

تحقیقات میدانی

بررسی‌ها نشان از آن دارد که این پرونده در شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران تشکیل شده است و یک افسر ویژه پلیس در بیمارستان برادر مصطفی را تحت نظر قرار داده بود تا این که صبح روز یک شنبه ۲۴ فروردین مرد جوان از بیمارستان ترخیص و برای تحقیقات به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که مرد جوان در اعترافاتش ادعا کرده که بنزین را برای موتور برق داخل مغازه نگهداری کرده است و زمانی که با برادرش درگیر شده آن را روی وی ریخته و آتش بخاری داخل مغازه باعث این آتش سوزی مرگبار شده و قصد قتل برادرش را نداشته است.

بنا به این گزارش، متهم به قتل برادر، پس از تحقیقات ابتدایی به دلیل سوختگی دستانش به دستور بازپرس پرونده به زندان منتقل شده و در بیمارستان زندان تحت درمان قرار گرفته است و تحقیقات دراداره ۱۰ پلیس آگاهی تهران ادامه دارد./ رکنا