به گزارش پایگاه خبری نشان :

رئیس‌کل دادگستری گلستان از رسیدگی به پرونده افرادی خبرداد که به گفته خودشان، بی‌خبر از همه‌جا و ناخواسته پایشان به پرونده پولشویی باز شده است.

هادی هاشمیان گفت: به این افراد وعده داده شده بود هفته‌ای دست‌کم ۵۰۰ هزار تومان پول به ازای در اختیار قرار دادن حساب بانکی‌شان پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: در این روش افرادی که نیاز مالی داشتند شناسایی و به آنان گفته می‌شد حساب بانکی باز کنند و پس از افتتاح حساب، همه اطلاعات حساب بانکی از جمله رمز دوم کارت خود را در اختیار فردی که به آنان وعده پرداخت پول داده بود قرار دهند و به ازای آن هفته‌ای و ماهانه مبلغی دریافت کنند.

رئیس‌کل دادگستری گلستان تصریح کرد: سر شبکه این باند که در کشور سوئد زندگی می‌کند، پول‌های حاصل از سایت‌های شرط‌بندی را به‌حساب این افراد واریز و با نقل و انتقال وجوه واریزی، میلیاردها تومان پولشویی می‌کرد.

این مقام ارشد قضایی استان گفت: گردش مالی صاحبان حساب‌ها که از حد مجاز فراتر رفت، بررسی از حساب‌ها آغاز و ماجرای فعالیت این باند لو رفت.

هاشمیان افزود: تاکنون ۸ نفر از افرادی که ادعا می‌کنند اطلاعات بانکی خود را در ازای دریافت پول در اختیار اعضای این باند قرار داده‌اند، شناسایی و دستگیر شدند.

وی ادامه داد: این افراد در تحقیقات اولیه مدعی شدند اطلاعی از مجرمانه بودن همکاری با سایت‌های شرط‌بندی و ارتباط این سایت‌ها با اقدامات پولشویی نداشته‌اند.

این مقام ارشد قضایی استان گفت: گردانندگان سایت‌های شرط‌بندی برای ترغیب افراد به فعالیت در این سایت‌ها، از نام شرط‌بندی به‌جای قمار استفاده می‌کنند و بیشتر افرادی که در این سایت‌ها شرط‌بندی می‌کنند، نمی‌دانند شرط‌بندی همان قمار است و جرم محسوب می‌شود و فرقی بین قمار در فضای مجازی و واقعی نیست.

به نقل از دادگستری گلستان، هاشمیان خاطرنشان کرد: پرونده این افراد در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای مرکز استان در حال رسیدگی است و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری اعضای این باند ادامه دارد./ ایسنا