به گزارش پایگاه خبری نشان :

علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در تشریح اقدامات شهرداری گفت: شهرداری تصمیم گرفت هفته آینده سرفاصله خطوط شلوغ مترو را از 3.5 دقیقه به 3 دقیقه کاهش دهد.

وی افزود: برای حفظ سیاست های فاصله گذاری فیزیکی ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی در اتوبوس و مترو 450هزار نفر است. در حال حاضر مسافران 350هزار نفر هستند و اگر بیشتر شود فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی قابل تحقق نخواهد بود مگر آن که دولت در تامین ناوگان به شهرداری کمک کند.

سخنگوی شورای شهر تهران در مورد رزرو صندلی های اتوبوس نیز توضیحاتی ارائه کرده و اظهار کرد: رزرو صندلی های اتوبوس برای شهروندان سوءتفاهم هایی را ایجاد کرده است. رزرو صندلی ها مربوط به شرایط فعلی نیست و ربطی هم به ناوگان فعلی حمل و نقل عمومی ندارد. این بخش نیز در کنار ناوگان حمل و نقل عمومی به شهروندان خدمت ارائه می کند. خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی کاهش نیافته بلکه از ظرفیت های دیگر نیز در این راستا استفاده می کند. یکی از این ظرفیت ها اتوبوس هایی است که صندلی های آن رزرو می شود.

علی اعطا در مورد فاصله گذاری در فروشگاه های شهروند و میادین میوه و تره بار، تاکید کرد: این مراکز خرید به سمت فروش اینترنتی حرکت کرده اند. علاوه بر آن برای اجرای فاصله گذاری اجتماعی و کاهش ازدحام، مراکز خرید زیر نظر شهرداری اقدام به نوبت دهی اینترنتی کرده اند و شهروندان تهرانی می توانند از این امکان نیز استفاده کنند.

رکنا