به گزارش پایگاه خبری نشان :

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: وعده کار در منزل شیوه مجرمان سایبری برای سوءاستفاده از شهروندان و دخیل کردن آن‌ها در رفتار‌های مجرمانه است.

سرهنگ دوم علی محمد رجبی، اظهار داشت: مجرمان سایبری با تبلیغات کار در منزل با درآمد عالی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی شهروندان را اغفال کرده و ضمن استفاده آن‌ها در اعمال و رفتار مجرمانه، طعمه‌های خود را شریک جرم می‌کنند.

وی افزود: کار‌های مثل تولید محتوا، پشتیبانی سایت، پاسخگویی در بخش فروش سایت و…، که مجرمان سایبری تبلیغ می‌کند ترفندی برای به دام انداختن شهروندان و سوءاستفاده از آن‌ها است.

سرهنگ رجبی ادامه داد: مجرمان سایبری از متقاضیان کار در منزل می‌خواهند حساب بانکی باز کرده و اطلاعات آن را از جمله رمز بانکی در اختیار آن‌ها بگذارند تا حقوقشان را به این حساب واریز کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا یادآور شد: این مجرمان به ظاهر صاحب‌کار از این حساب بانکی برای پول شویی، قمار و برداشت‌های غیر مجاز استفاده می‌کنند بدون این که متقاضی کار در منزل خبر داشته باشد.

سرهنگ رجبی خاطرنشان کرد: کلاهبرداران حتی تحت عنوان حسابدار، متقاضیان کار در منزل را به خدمت گرفته و با این ترفند تحت نام و حساب بانکی آن‌ها کار‌هایی غیر قانونی می‌کنند که این امر تبعات قانونی و حقوقی برای فرد دارد.

وی با بیان اینکه تحت هیچ عنوان اطلاعات حساب بانکی خود را در اختیار دیگران نگذاریم، تاکید کرد: باز کردن حساب بانکی و واگذاری اطلاعات آن به دیگران تحت هرگونه شرایطی و به هر منظور اشتباه است.

این مقام انتظامی بیان داشت: برای واریز هرگونه وجهی به حساب شما فقط نیاز به شماره کارت یا شماره حساب است و اطلاعات دیگر از جمله رمز کارت، تاریخ انقضا یا کد اعتبار سنجی نیاز نیست و اگر شما قرار است برای کسی کار کنید چه در منزل و یا در محل کار فقط شماره حساب یا شماره کارت خود را برای دریافت حقوق باید به صاحب کار اعلام کنید.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: مسئولیت ناشی از واگذاری حساب بانکی تحت هر نام و عنوانی برعهده دارنده حساب است و این افراد پاسخگویی هرگونه واریز و برداشت به حساب خود در برابر قانون هستند.

سرهنگ رجبی از شهروندان خواست اگر با چنین تبلیغاتی مواجه شدند و به دنبال کسب درآمد از طریق مشاغل پاره وقت یا کار در منزل هستند ضمن بررسی آدرس و مجوز شرکت استخدام کننده، حتماً از صحت و سقم این مشاغل اطمینان حاصل کنند و به هیچ عنوان اجازه استفاده از حساب بانکی خود را به دیگران ندهند./مهر