به گزارش پایگاه خبری نشان :

علی قهرمان طالع عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و بروز مشکلات اقتصادی در حوزه کسب‌وکار و بعد از اعلام دولت مبنی بر اعطای وام یک یا دو میلیون تومانی، برخی از افراد سودجو با طراحی سایت‌ها و درگاه‌های جعلی، سعی دارند با شیوه‌های مختلف و بهره بردن از مهندسی اجتماعی اقدام به کلاه‌برداری از هم‌وطنان نمایند.

وی افزود: در این شیوه از کلاه‌برداری، مجرمان با ارسال پیام از طریق پیامک، ایمیل، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان «ثبت‌نام وام یک‌میلیون تومانی» کاربران را فریب داده و از قطع شدن یارانه در صورت عدم ثبت‌نام در سامانه، خبر می‌دهند.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل تصریح کرد: این پیام‌ها حاوی لینک‌هایی با عنوان «ثبت‌نام وام» بوده و از کاربران می‌خواهند تا با کلیک و ورود به صفحه یا سایت موردنظر، اطلاعات هویتی و بانکی خود را به‌صورت کامل ثبت نمایند.

وی تأکید کرد: اطلاعات هویتی و اطلاعات مهم بانکی نظیر شماره کارت، cvv2 و تاریخ انقضاء از مهم‌ترین اطلاعات مورد هدف هستند.

قهرمان طالع بیان کرد: هم‌وطنان اطلاعات و اخبار را از مراجع رسمی پیگیری نموده و به شماره‌ها و سایت‌هایی که از این طریق ارائه می‌شود، دقت کنند و به‌هیچ‌وجه به شایعات و پیام‌های دریافتی در این خصوص توجه نکرده و اطلاعات خصوصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: در صورت دریافت پیام‌هایی با مضمون ثبت‌نام برای دریافت یارانه، وام معیشتی و... سریعاً آن را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir  قسمت مرکز فوریت‌های سایبری گزارش کنند.

فارس