به گزارش پایگاه خبری نشان :

او افزود: رازیانه برای مشکلات معده، گوارش، رحم، تخمدان ها، کلیه ها، افزایش شیر در مادران و افزایش دید چشم کاربرد دارد.

این متخصص طب سنتی با اشاره به فواید نوشیدن دمنوش رازیانه اظهار کرد: مصرف دم نوش رازیانه همراه گل گاوزبان برای تپش قلب و افرادی که بدون علت خاصی دچار سنکوپ و غش می شوند بسیار مفید است.

حاجی حیدری ادامه داد: مصرف رازیانه به همراه پرسیاوش و یا انجیر برای تنگی نفس و سرفه مفید خواهد بود، حتی رازیانه باعث گشوده شدن قاعدگی و افزایش ادرار شده و برای پاکسازی رحم و مثانه سودمند است.

او گفت: خوردن روزانه حدود 3 گرم تخم رازیانه با مقدار مساوی شکر در فصل بهار از فروردین تا تیرماه هر ساله از بسیاری از امراض پیشگیری می کند.

او خاطرنشان کرد: رازیانه خاصیت سنگ شکنی دارد و برای شکستن سنگ های ادراری مفید بوده و خوردن آن بعد از غذا باعث قطع سکسکه و سردرد های سرد می شود.

این متخصص طب سنتی افزود: نوشیدن رازیانه با آب سرد باعث برطرف شدن حالت تهوع، استفراغ و التهاب معده می شود. در زنان استفاده روزانه یک قاشق غذاخوری تخم رازیانه به صورت نیم کوب با شکر باعث بازشدن قاعدگی می شود.

حاجی حیدری تصریح کرد: نوشیدن روزانه یک لیوان دمنوش و عرق رازیانه باعث افزایش شیر در مادران می شود و برای پاکسازی رحم و خونریزی های بعد از زایمان مفید است.

او افزود: مصرف یک استکان عرق و یا دمنوش رازیانه به همراه یک قاشق غذاخوری گلقند برای پاکسازی و تقویت معده های سرد و بلغمی و درمان سردرد های مشارکتی معده حدود یک ساعت قبل از صبحانه یا نهار بسیار موثر است.

این متخصص طب سنتی اظهار کرد: نوشیدن دمنوش رازیانه برای مشکلات ادراری ناشی از بزرگی پروستات و تقطیر ادرار مفید بوده و بهتر است که از دمنوش بزر رازیانه استفاده شود.

حاجی حیدری درباره فواید رازیانه در درمان بیماری ها گفت: مصرف رازیانه در بهبود بیماری های تنفسی و برای پاکسازی ریه ها در عفونت های ریوی ناشی از ویروس ها و میکروب ها دمنوش بزر رازیانه خلط آور بسیار مناسب و اخلاط ریه را از طریق ادرار دفع می کند.

حاجی حیدری در پایان گفت: افراد گرم مزاج و زنان باردار در مصرف رازیانه احتیاط کنند و همچنین توصیه می شود افراد مبتلا به مشکلات تنفسی مانند: برونشیت، تنگی نفس، سرفه و عفونت های ریوی ضمن استفاده از درمان های رایج از دمنوش بزر رازیانه نیز برای بهبودی سریع تر استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران