به گزارش پایگاه خبری نشان :

حسین میرزایی با اشاره به اینکه تمام کسانی که در لیست یارانه‌بگیران قرار دارند مشمول دریافت وام یک میلیون تومانی کرونا هستند، اظهار کرد: همانطور که طی اطلاعیه‌های متعدد اعلام شده، برای دریافت این وام صرفاً ارسال شماره ملی سرپرست خانوار به شماره 6369 کفایت می‌کند.

وی تصریح کرد: سرپرستان خانوار باید شماره ملی خود را از طریق سیم‌کارتی که به‌نام خودشان است به شماره 6369 ارسال کنند و در غیر این صورت مورد پذیرش نیست؛ سرپرستان یارانه‌بگیر پس از دریافت پیامک با سر شماره V.REFAH در صورت رضایت برای دریافت وام یک میلیون تومانی کد ملی خود را به شماره 6369 ارسال کنند.

میرزایی افزود: تعداد سرپرستان خانواری که فاقد سیم‌کارت هستند، 2 میلیون و 500 نفر است و این افراد نیز برای دریافت وام یک میلیون تومانی باید نسبت به تهیه سیم کارت به‌نام خود اقدام کنند.

سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های احراز هویت افراد برای دریافت وام اشاره شده داشتن سیم‌کارت به نام سرپرست خانوار است و به همین دلیل است که داشتن سیم‌کارت به‌نام سرپرست خانوار الزامی است که این افراد باید هر چه سریعتر برای تهیه سیم کارت اقدام کنند.

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده از روز گذشته برای برخی از هموطنان برای تهیه سیم کارت‌های رایگان اعلام شده تصریح کرد: پس از تشکیل صفوف از سوی افراد برای تهیه سیم کارت، وزیر ارتباطات دستور داد که سیم‌کارت به صورت رایگان و بدون نیاز به مراجعه حضوری و از طریق اداره پست در اختیار افراد قرار گیرد.

میرزایی افزود: البته ازدحام روز گذشته، دلایل متعددی داشت به طوری که برخی از افرادی که در صف‌ها بودند اصلاً یارانه بگیر نبودند! همچنین برخی از آنها سرپرست خانوار نبودند و ... اما در کل این مشکل هم با برنامه‌ریزی صورت گرفته رفع شد.

سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، سرپرستان خانواری که تا قبل از 31 فروردین اقدام به ارسال شماره ملی خود به شماره 6369 کنند تا 4 اردیبهشت ماه وام خود را دریافت می‌کنند و کسانی که پس از این تاریخ و تا 7 اردیبهشت کد ملی خود را ارسال کنند پس از ماه رمضان وام یک میلیونی خود را دریافت می‌کنند.

وی درباره افزایش مبلغ وام درنظر گرفته شده برای اقشار آسیب‌پذیر گفت: به همه سرپرستان خانوارهای یارانه‌بگیر، وام قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی پرداخت می‌شود البته 4 میلیون خانوار شناسایی شدند که جزئیات آن بعداً اعلام می‌شود و برای این خانوارهای شناسایی شده یک نفره یک میلیون تومان، خانوارهای دو و سه نفره یک و نیم میلیون تومان و خانوارهای 4 نفره و بیشتر 2 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه یارانه‌ای پرداخت می‌شود.

تسنیم