به گزارش پایگاه خبری نشان :

با شیوع گسترده کرونا بسیاری از باغ وحش‌های جهان به صورت موقت بسته شده‌اند. در حالی که برخی باغ وحش‌ها از این فرصت استفاده کرده‌اند تا به حیوانات خود رسیدگی کرده و به آن‌ها استراحت دهند ظاهرا برخی دیگر مانند یک باغ وحش محلی در تایلند اقدام به سوءاستفاده از این موقعیت کرده‌اند.

tvCchWFnTQMm

در تصاویری که در فضای مجازی منتشر شده است شامپانزه‌ها را در حال ضدعفونی کردن باغ وحش نشان می‌دهد. بنا به گزارش دیلی میل پرسنل باغ وحش با سوار کردن تعدادی از شامپانزه‌ها بر دوچرخه، آن‌ها را وادار به ضدعفونی کردن فضای باغ وحش کردند. تصاویر منتشر شده یک شامپانزه را نشان می‌دهد که در حالی که ماسک بر صورت دارد با راندن دوچرخه مشغول ضدعفونی کردن محیط باغ وحش است. این اتفاق در یکی از باغ وحش‌های بانکوک، پایتخت تایلند موسوم به «مزرعه کروکدیل ساموتپراکارن» رخ داد.

یکی از مسئولان باغ وحش در گفت‌وگو با یک رسانه‌ محلی گفت: «با اعلام دستورالعمل جدید دولت در مورد کروناویروس ما باغ وحش خود را تعطیل کرده‌ایم. ما کار خاصی انجام نمی‌دهیم، فقط دو تا سه بار در هفته داخل باغ وحش را تمیز می‌کنیم تا با اجازه دولت و بازگشایی مجدد باغ وحش میزبان گردشگران خود باشیم. شامپانزه‌ها را هم از محل نگهداری‌شان بیرون آورده‌ایم تا از محیط بیرون لذت ببرند.»

این در حالی است که انجمن حمایت از حیوانات در تایلند شکایتی را علیه مسئولان باغ وحش نزد پلیس مطرح کرده است. یک سخنگوی انجمن حمایت از حیوانات در این رابطه گفت: «مکان‌هایی مانند مزرعه کروکدیل ساموتپراکارن یک جهنم برای حیوانات به شمار می‌رود و حیواناتی مانند شامپانزه‌ها مانند زندانیان در آن گرفتار هستند. بیشتر زمان عمر این حیوانات در قفس‌های آهنی می‌گذرد؛ هنگامی که از آن‌ها برای سرگرمی استفاده نمی‌شود آن‌ها در این قفس‌ها محبوس هستند.»/باشگاه خبرنگاران