به گزارش پایگاه خبری نشان :

یک مهندس نروژی به تازگی تجربیات ۱۶ سال زندگی خود با یکی از قبایل اندونزیایی را در اختیار رسانه‌ها قرار داده است. " آئودون آموندسِن"، سال ۲۰۰۴ در حالی که تنها ۲۴ سال داشت برای تجربه کردن زندگی قبیله‌ای قید زندگی مدرن را زد.

Jt6LX1wf6rBt

این جوان بعد از این تصمیم ماجراجویانه با سفر به اندونزی به گروهی از مردم محلی در جزیزه سیبِروت در جنوب این کشور ملحق شد. بنا به گفته آئودون او در این قبیله از میمون‌ها و موش‌ها به عنوان غذا استفاده می‌کرد و سبک زندگی اش با زندگی گذشته اش در نروژ کاملا تفاوت پیدا کرده بود.

این در حالی بود که پیش از آن آئودون با درآمد عالی‌ای که به عنوان یک مهندس نفت در اسکاتلند داشت در یک آپارتمان در شهر " تروندهایم " نروژ زندگی می‌کرد.

ISJpa7DQAL2b

 او در سن ۲۴ سالگی ناگهان از کار خود استعفا داد و شروع به سفر به هند، نپال و اندونزی کرد. آئودون هنگامی که وارد " سوماترای غربی " شد احساس کرد باید تا حد امکان از هر تمدن شهری‌ای دور شود.

آئودون در این باره گفت: «وقتی به اینجا رسیدم و شنیدم که مردمی در جزیره " سیبروت" در جنگل زندگی می‌کنند با خود گفتم باید جالب باشد و خیلی مشتاق شدم تا آنجا را ببینم. طی ۱۲ ساعت سفر با قایق به آنجا رفتم و یک هفته یکی از افراد بومی اندونزی را متقاعد کردم تا مرا به مکانی که این قبیله زندگی می‌کنند ببرد.»

VDU7YIr9NZM9

او ادامه داد:« وقتی به آنجا رسیدم افراد قبیله به استقبال من آمدند و این برایم بسیار جالب بود. خوشبختانه آن‌ها به من لبخند زدند و با وجود آنکه نمی‌توانستم با آن‌ها ارتباط کلامی برقرار کنم، اما برخوردی دوستانه با من داشتند. چون آن‌ها از من خوششان آمده بود صحبت کردیم که چند هفته در آنجا بمانم. آن‌ها به من شکار میمون، میگو و همچنین قایق، نیزه و سبد را یاد دادند.»

RITWNiypXVGD

در حالی که آئودون تصمیم داشت فقط یک ماه با این قبیله بماند در سال ۲۰۰۹ برای تهیه تجهیزاتی مانند دوربین عکاسی، تجهیزات پزشکی و ابزاری که به او در برقرار کردن ارتباط بهتر با بومیان جنگلی کمک کند موقتا به شهر برگشت و دوباره با فراهم کردن این تجهیزات به آن‌ها ملحق شد. تجربیات ۱۶ ساله زندگی این جوان ۴۰ ساله با این قبیله اندونزیایی در فیلمی با نام " Newtopia " به تصویر کشیده شده است./باشگاه خبرنگاران