به گزارش پایگاه خبری نشان :

یک زوج سالخورده نیجریه‌ای سرانجام پس از ۴۳ سال به آرزوی دیرینه خود دست یافتند. " مارگارت آدِنوگا" ۶۸ ساله و همسرش " نوآه " ۷۰ ساله به تازگی صاحب تولد نوزادان دوقلوی خود را جشن گرفتند. این زن ۶۸ ساله در تاریخ ۱۴ آوریل این نوزادان پسر و دخترش را در بیمارستانی در لاگوس، شهر بندری کوچکی در نیجریه بدنیا آورد. عمل زایمان مارگارت بصورت سزارین انجام شده بود.

ZGjtRGAjwdwi

بنا به گفته نوآه، همسرش مارگارت پس از انجام سه نوبت IVF (روش بارداری لقاح خارج از رحم) که ناموفق بود سرانجام در نوبت چهارم باردار شد. این مرد ۷۰ ساله گفت که او و همسرش از سال ۱۹۹۶ در رویای بچه دار شدن بودیم. او در گفتگو با BBC World گفت: «برخی پزشکان نیجریه‌ای در خصوص خطرناک بودن باردار شدن همسرم بدلیل سن بالای او به ما هشدار داده بودند. با این حال ما بدون آنکه به توصیه‌های آن‌ها توجه کنیم تصمیم به بچه دار شدن گرفتیم. بارداری همسرم با کمک روش IVF انجام شد.»

بنا به گزارش رسانه‌های محلی و اعلام پزشکان بیمارستان حال مادر و دو فرزند او پس از عمل سزارین رضایتبخش است. بنا به اعلام مسئولان بیمارستان این نخستین بار است که تولد نوزاد از مادری با سن ۶۸ سال در این بیمارستان به ثبت می‌رسد. دکتر " آدِیِمی آوکونووو" در این باره گفت: «واقعا این یک معجزه بود. این زوج با تصمیم به بچه دار شدن جان مادر این دو نوزاد را در خطر بزرگی قرار دادند.»

گفتنی است؛ بنا به اعلام NHS یا سرویس سلامت همگانی انگلیس میزان موفقیت روش بارداری IVF در نوبت اول برای زنان زیر ۳۵ سال ۳۰ درصد و برای زنان بالای ۴۵ سال ۲ درصد است./باشگاه خبرنگاران