به گزارش پایگاه خبری نشان :

از شیوع کرونا در جهان چند ماهی می‌گذرد. این ویروس که اکنون در ۲۱۰ کشور جهان گزارش شده است تاکنون نزدیک به ۲۵۰۰۰۰۰ نفر را آلوده کرده و جان بیش از ۱۷۰۰۰۰ نفر را گرفته است. کشور‌های آمریکا، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، آلمان، انگلیس و ترکیه به همراه کشورمان دارای بیشترین مبتلایان به کرونا در جهان هستند.

UbefXB5xPHh6

در آمریکا که تعداد مبتلایان نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر رسیده تاکنون بیش از ۴۲ هزار نفر کشته شده اند. شیوع گسترده کرونا در این کشور حالا اختلافات بین مقامات فدرال و ایالت‌ها را افزایش داده است. در حالی که برخی فرمانداران از جمله در نیویورک همچنان خواهان ادامه قرنطینه هستند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواهان از سرپیری دوباره کار مشاغل در این کشور شده است. سخنان اخیر ترامپ که به نوعی تلویحا طرفدارانش را به حضور در خیابان‌ها برای شکستن قرنطینه فراخوانده بود حالا اختلافات را بیشتر از گذشته نمایان کرده است.

در ویدئویی که به تازگی منتشر شده است در حالی که تعدادی از شهروندان شهر " دِنوِر " در ایالت کلرادو با خودرو‌ها در خیابان حضور پیدا کرده اند دو پرسنل کادر درمانی در مقابل آن‌ها قرار می‌گیرند. این اتفاق روز یکشنبه ۱۹ آوریل و هنگامی رخ داد که تعدادی از شهروندان این شهر به نشانه اعتراض به قرنطینه تصمیم گرفتند با خودرو‌های خود در خیابان حضور یابند. در این ویدئو در حالی که بوق ممتد رانندگان شنیده می‌شود این دو پرستاردر حالی که در وسط خیابان حضور دارند اجازه حرکت خودرو‌ها را به آن‌ها نمی‌دهند. در این ویدئو یکی از رانندگان زن از خودروی خود بیرون آمده و به این پرستار مرد معترض می‌شود.

انتشار این ویدئو در شبکه‌های اجتماعی با واکنش کاربران همراه بود و برخی خواهان حمایت از پرستاران شدند. یکی از کاربران در کامنتی نوشت: «باید همبستگی خود را با کادر درمان نشان دهیم.» کاربر دیگر نوشت: «جای تاسف دارد که پرستاران و کادر درمان ضمن حضور در خط مقدم مبارزه با کرونا باید در خیابان نیز جلوی معترضان را بگیرند. باید قدردان آن‌ها باشیم که با حضور در بیمارستان‌ها و مبارزه با کرونا جان ما را نجات داده اند»/باشگاه خبرنگاران