به گزارش پایگاه خبری نشان :

مدارس کشور از اوایل اسفند به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا تعطیل شدند؛ به دلیل طولانی شدن این تعطیلی و عقب افتادگی درسی دانش‌آموزان، مسؤولان وزارت آموزش و پرورش به دنبال راهی بودند که کسری ساعات آموزشی دانش‌آموزان را جبران کنند.

اولین اقدام آموزش و پرورش، ارائه برنامه‌های تلویزیونی بود و در این مسیر با مسؤولان صدا و سیما به توافق رسید و در نتیجه آموزش دروس از طریق شبکه‌های ۴ و ۷ آغاز شد که هم‌اکنون در حال انجام است؛ البته شبکه‌های استانی هم پای کار آمدند و آموزش‌های تلویزیونی را ارائه می‌دهند.

RVI0rXOAfL6b

دومین اقدام نیز حضور معلمان در فضای مجازی بود و با خلاقیت خودشان، به آموزش دانش‌آموزان می‌پرداختند؛ البته این اقدامات برای دانش‌آموزانی که در مناطق محروم زندگی می‌کنند، تقریبا کارایی ندارد.

در همین راستا، خانم «سرقینی»، معلمی یکی از مدارس روستایی شهرستان اهر از توابع استان آذربایجان شرقی ضمن اینکه برای آموزش دروس به خانه دانش‌آموزانش می‌رود، وقتی متوجه شد ۲ شاگردش که خواهر و برادر هستند، در منزل تلویزیون ندارند، برای اینکه آن‌ها بتوانند از برنامه‌های آموزش تلویزیونی استفاده کنند، برایشان یک دستگاه تلویزیون خرید./فارس