به گزارش پایگاه خبری نشان :

به نقل از فوربس، کیم یو-جونگ نخستین بار در مراسم تشییع جنازه پدرش در ۲۰۱۱ برابر چشم رسانه‌ها و دوربین‌ها ظاهر شد و پس از آن مدت‌ها ناپدید یا کمرنگ بود. تا اینکه بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ در کره جنوبی از راه رسید و خواهر جوان‌تر رهبر کره شمالی را به تمام دنیا شناساند. یو-جونگ نماینده کشورش در رقابت‌هایی بود که در همسایه جنوبی برگزار می‌شد و تصاویر او از شهر پیونگ‌چانگ به تمام دنیا رفت.

juqyLVRI3tu1

کیم یو-جونگ که دردانه و محبوب پدر فقیدش کیم جونگ-ایل بود، به مدرسه‌ای در سوئیس فرستاده شد و پس از فراگرفتن درس‌های باله در اوایل دهه ۲۰۰۰ به کره شمالی بازگشت. او که به «ایوانکا ترامپ کره شمالی» شهره است، ماه گذشته از وجود روابط شخصی گرم و ویژه میان دانلد ترامپ و برادرش کیم جونگ-اون خبر داد؛ آن هم با وجود جنگ لفظی میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ پس از شکست خوردن گفتگوهای خلع سلاح هسته‌ای.

کیم یو-جونگ مسئولیت اصلی را در حوزه جنگ تبلیغاتی و روانی کره شمالی و البته حفظ شهرت و اعتبار برادر بر دوش دارد، به تازگی از همسایه جنوبی به عنوان «سگ وحشت‌زده پارس‌کن» یاد کرد. کره جنوبی به رزمایش همسایه شمالی اعتراض کرده بود و همین امر باعث شد خواهر ۳۱ ساله رهبر جوان کره شمالی به شکلی شدید و توهین‌آمیز از خجالت آنها دربیاید. در توصیف قدرت او همین بس که اوایل ماه جاری عضو پولیتبورو (کمیته مرکزی حزب حاکم) هم شد.

4nGDTahq5skG

بروس بنت، متخصص کره شمالی پیش‌تر درباره کیم یو-جونگ به دیلی بیست گفته بود: «او باهوش و حسابگر است و چه کسی می‌داند با کار کردن در سایه چه اندازه قدرت برای خودش اندوخته است؟» یک تحلیلگر برجسته هم به اسوشیتدپرس چنین گفت: «در میان نخبه‌های حاضر در قدرت کره شمالی، کیم یو-جونگ بیشترین بخت را برای در دست گرفتن زمام رهبری دارد و من معتقدم امکان آن در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد است.»

هر چند خواهر کیم تنها گزینه برای جایگزینی او و رهبر شدن نیست. احتمال دارد اعضای شورای مرکزی حزب کمونیست از اقدامی غافلگیرانه به دوران زمامداری خاندان کیم پایان دهند و یک چهره تازه را به رهبری انتخاب کنند. در این شرایط، کیم یو-جونگ صرفا یک رهبر موقت برای عبور از دوران گذار خواهد بود و البته همه اینها به انتشار رسمی خبر مرگ کیم جونگ-اون بستگی دارد.

در تصویر دوم این گزارش، مایک پنس (معاون رئیس جمهوری آمریکا) را می‌بینید که در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ کره جنوبی در نزدیک‌ترین فاصله (ردیف پایین) از کیم یو-جونگ، خواهر رهبر کره شمالی نشسته است./همشهری آنلاین