به گزارش پایگاه خبری نشان :

یکی از سختی‌های روزه گرفتن احساس عطش و تشنگی است؛ به‌خصوص وقتی که بیرون از خانه و سرکار باشیم. هرچند ماه رمضان امسال به سختی سال‌های قبل نیست و گرمای هوا اذیت‌کننده نیست، اما به هرحال باید از افطار تا سحر را با انواع نوشیدنی‌ها سر کنیم تا هم از شر تشنگی در طول روز خلاص شویم هم به فکر سلامتمان باشیم. ما در این مطلب ۵ نوشیدنی را معرفی می‌کنیم که با خوردن آن‌ها دیگر احساس عطش نخواهید کرد.

۱. شربت خاکشیر و آبلیمو

ابتدا خاکشیر را بشویید و سپس با آبلیموی تازه و کمی شکر مخلوط کنید. شربت آماده است و می‌توانید از افطار تا سحر آن را میل کنید. اگر دوست داشتید می‌توانید تخم شربتی هم به این مخلوط اضافه کنید و اگر علاقه‌ای به لیمو ندارید، کمی عرق بیدمشک یا گلاب به شربت اضافه کنید.

۲. شربت گلاب

مقداری گلاب را با آب مخلوط کنید و این شربت را بنوشید. برای معالجه اشخاص گرمازده، بهترین راه خوراندن گلاب همراه با مقداری یخ است، به قدری که باعث استفراغ شده و صفرا را خارج کند. نوشیدن گلاب خنک، گرمی درون را از بین می‌برد و بدن را تقویت می‌کند. بوییدن گلاب برای تقویت قلب و رفع بیهوشی و تقویت حواس باطنی مفید است.

۳. شربت خیار و سکنجبین

تعدادی خیار را رنده کنید، کمی سکنجبین داخل لیوان بریزید، خیار‌های رنده شده را به آن اضافه کنید و سپس آب و لیموترش بریزید. این شربت هم خنک‌تان می‌کند، هم تشنگی را رفع می‌کند و هم از طعم جذابی که دارد لذت می‌برید.

۴. شربت بیدمشک

عرق بیدمشک را با مقداری آب مخلوط کنید و معجزه آن را ببینید؛ بی‌شک تفاوت‌اش را با روز‌هایی که آن را نخورده بودید خواهید دید.

۵. شربت آبلیمو

آبلیمو، شکر و آب؛ با همین ترکیب ساده می‌توانید آب زیادی در بدنتان ذخیره و از عطش زیاد در طول روز پیشگیری کنید.

ایرنا زندگی