به گزارش پایگاه خبری نشان :

رئیس‌جمهور ترکیه در نامه‌ای به همتای آمریکایی‌اش تصریح کرد آنکارا به عنوان شریک معتمد و قدرتمند به همبستگی با واشنگتن ادامه داده و با تلاش‌های مشترک بر کرونا فائق خواهیم آمد.

به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی نامه‌ای به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت: کشورمان برای تامین نیازهای اساسی در راستای مبارزه با شیوع بیماری و روند عادی سازی وضعیت کشور آمریکا، به عنوان یک هم‌پیمان معتمد و قدرتمند به همیاری و همبستگی با ایالات متحده ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: تحولات اخیر در منطقه اهمیت استمرار اتحاد و همکاری مستحکم ترکیه و آمریکا را نشان می‌دهد.

اردوغان در این نامه که به همراه محموله‌ کمک‌های پزشکی ترکیه به آمریکا ارسال شده است، اظهار داشت: معتقدم که با تلاش‌های مشترک‌مان بر بیماری کووید-19 فائق خواهیم آمد و با تجارب و امکانات جدید که هنگام مقابله با این بحران دریافت کرده‌ایم، در زمینه بهداشت عمومی با گام‌های مستحکم‌تری پیش خواهیم رفت.

رئیس جمهور ترکیه در رابطه با ارسال این کمک‌ها گفت: امیدوارم این کمک‌های ترکیه در بهبود و شفای بیماران آمریکایی نقش داشته باشد. یقین دارم مردم آمریکا با صبر و بردباری این بحران جهانی را در کوتاه مدت پشت سر خواهند گذاشت.

در همین راستا روز گذشته یک فروند هواپیمای باربری نظامی حامل لوازم پزشکی شامل کیت‌های تشخیص سریع کووید-19، ماسک و لباس‌های حفاظتی به آمریکا اعزام شد.

این کمک‌های پزشکی که به دستور رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و از سوی وزارت‌خانه‌های دفاع ملی و بهداشت تهیه شده به وسیله هواپیمای ترابری ایرباس A-400M متعلق به وزارت دفاع ملی کشور ارسال شد.

روی بسته‌های حاوی این کمک‌های پزشکی نیز به زبان‌ کشور مقصد، شعر «بعد نومیدی بسی امیدهاست/ از پس ظلمت بسی خورشیدهاست» از مولانا درج شده است.

خبرآنلاین