به گزارش پایگاه خبری نشان :

حسین میرزایی در این باره افزود: برخی از این افراد مسدودیت‌های قضایی دارند که غیرقابل رفع است و در حال بررسی هستیم، اما برخی عدم تطابق شماره حساب داشتند که راهکارها در خصوص این مشکل را هم اعلام ‌خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در مجموع از تعداد پیامک‌های ارسالی، ۲ میلیون و ۲۶۶ هزار و ۲۶۳ سرپرست خانوار در  لیست جدید قرار گرفته‌اند که از امروز حوالی ظهر، بانک‌ها عملیات واریز وام به حسابهایشان را انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: در مرحله هفته گذشته اطلاعات ۱۹ میلیون و ۱۵۳ هزار و ۲۱ سرپرست را در اختیار بانک مرکزی قرار دادیم که واریز برای همه آن‌ها انجام شد اما حساب ۳۴ هزار و ۴۲ مورد مشکل وجود داشت.

ارسال یک پیامک برای دریافت وام کافی است

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایتی دولت گفت: تا به حال ۴۸ میلیون پیامک دریافت شده است. در واقع تمام این پیامک‌ها ثبت نام نیست، برخی افراد با وجود اینکه گفته شد یک بار فقط پیامک بزنید اما رعایت نکردند، به طوری که موردی وجود داشته که ۳۵ بار پیامک ارسال کرده است.

وسع مالی خانوارها، برای پرداخت وام یک میلیونی بررسی نمی‌شود

وی افزود: برخی افراد هم سرپرست نیستند و پیامک ارسال کردند، برخی یارانه بگیر نیستند و برخی نیز سیمکارت به نامشان نیست؛ در حالی که ملاک واریز وجه، سرپرستان خانوار یارانه بگیری هستند که با سیمکارت به نام خودشان، کد ملی خود را بدون هیچ کاراکتر دیگری به ۶۳۶۹ ارسال می‌کنند و ما این ها را در نظر می‌گیریم و وام به این افراد تعلق می‌گیرد. به آن تعاریفی که سابقا در بحث حمایت معیشتی مطرح می‌کردیم، شناسایی را انجام نمی دهیم به عبارت دیگر وسع مالی خانواده‌ها را بررسی نمی‌کنیم.

میرزایی گفت: تا به حال ۱۹ میلیون و ۳۸۵ هزار و ۲۴۲ سرپرست خانوار پس از ارسال پیامک، مبلغ مورد نظر را دریافت کرده اند. افرادی که شاخص‌های مشخص و اعلام شده را داشته و پیام ارسال کردند و پس از آن نیز پیام دریافت کردند که «با موفقیت ثبت شده است»، قطعا وامشان را دریافت کرده‌اند.

به نام بودن سیمکارت سرپرست خانوار، ملاک اصلی پرداخت وام

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایتی دولت ادامه داد: در حال حاضر لیست ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را در اختیار وزارت ارتباطات قرار دادیم که به آن‌ها پیامک ارسال شود اما ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر سیمکارت به نامشان بوده است، به عبارت دیگر از این تعداد حدود ۲۰ میلیون نفر وام دریافت کردند، آن تعدادی که فعلا دریافت نکرده‌اند افرادی هستند که سیمکارت به نامشان نبوده و از این تعداد ۷۰۰ هزار نفر خرید را به صورت آنلاین انجام داده‌اند. افرادی که تمایل دارند وام دریافت کنند همچنان می‌توانند به شماره ۶۳۶۹ پیامک بفرستند.

شهروندان مراقب کلاهبرداران باشند

ارسال پیامک وزارت رفاه به متقاضیان صرفا با سرشماره V.refah

میرازیی گفت: پیامکی با سرشماره ۱۰۰۰۰ برای فردی ارسال شده و گفته شده بود که تسهیلات یک میلیون تومانی برای شما واریز شده؛ شهروندان دقت داشته باشند که مورد سوء استفاده قرار نگیرند ما فقط با سرشماره V.refah پیامک ارسال می‌کنیم.

وی اظهار کرد: در مرحله قبلی این وام به حساب برخی واریز نشد چرا که مشکلات حساب بانکی داشتند که سهمیه آنها محفوظ است و آن‌ها نباید اقدام خاصی انجام دهند. در ادامه علت عدم واریز را برایشان پیامک می‌کنیم. برخی از این افراد مسدودیت‌های قضایی دارند که غیرقابل رفع است و در حال بررسی هستیم، اما برخی عدم تطابق شماره حساب داشتند که راهکارها در خصوص این مشکل را هم اعلام ‌خواهیم کرد.

وی گفت: اقساط وام پرداختی به مبلغ ۳۵هزار و ۱۰۰ تومان به صورت خودکار از تیرماه به بعد از یارانه خانوارهای دریافت کننده کم خواهد شد و شبکه بانکی ۴ درصد کارمزد بابت تسهیلات قرض الحسنه در نظر گرفته است.