به گزارش پایگاه خبری نشان :

محمود بهمنی در کنفرانس خبری مجمع نمایندگان  البرز در مجلس شورای اسلامی که روز شنبه ۲۰ اردیبهشت در باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار شد، با اشاره به وجود اشکالات اساسی در لایه‌های مدیریتی کشور اظهار کرد: متاسفانه در کشور ما کمتر به مسائل مدیریتی توجه شده و اغلب کسانی به صندلی‌های مدیریت تکیه می کنند که شایسته این پست‌ها نیستند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در سالی که به عنوان جهش تولید نامگذاری شده خرید و فروش پراید به قیمت ۹۰ میلیون تومان توجیهی ندارد، افزود: کشور ما از نظر منابع و ذخایر غنی است ولی متاسفانه  در شریطی قرار گرفته‌ایم که همه چیز روز به روز گران می‌شود.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان با اشاره به اینکه باید از ظرفیت موجود برای رونق فعالیت‌های صنعتی استفاده کنیم، توضیح داد: امروز بسیاری از کارخانجات ما تعطیل هستند، این در حالی است که ما ظرفیت‌های خالی بسیاری داریم، وزارت صنعت و معدن بایستی تیمی را با هدف شناسایی این ظرفیت‌ها و اینکه چگونه می‌توان این ظرفیت‌ها را جایگزین واردات کرد شناسایی کند.

بهمنی با اشاره به جهش شاخص بورس در طول دو ماه گذشته گفت: بالا رفتن بورس به دلیل مسایل روانی است، اعتقاد ما بر این است که بورس باید سرمایه گذاری و در مسایلی از جمله تولید هزینه شود، نه اینکه وارد هزینه‌های جاری بشود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بورس ۸۸ رشد داشته، این در حالی است که بانک‌ها در ماه ۱.۲ درصد بازدهی داشته‌اند، اضافه کرد: در خصوص بورس باید به دقت مطالعه شود نباید اجازه داد این پول  در بین مردم دست به دست شود بلکه پولی که وارد بورس می‌شود باید برای رونق تولید هزینه شود.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر جز عرضه اولیه بقیه پولی که در بورس جابه جا می‌شود دست مردم است و به هیچ عنوان در تولید هزینه نمی‌شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص اقتصاد پساکرونا عنوان کرد: شرایط به گونه‌ای است که باید به فکر سه الی چهار ماه آینده باشیم، در غیر اینصورت تولید و اشتغال ما آسیب می‌بیند، اگر دقت نکنیم در روزهای پسا کرونایی با کمبود تولید، تعدیل نیرو و دیگر مشکلات روبرو می‌شویم این در حالی است که از اسفند سال گذشته می‌بایست برنامه ریزی‌هایی می‌شد.

بهمنی با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی حقوق‌ها گفت: حقوق‌ها ۱۵ درصد افزایش و نرخ تورم ۴۲ درصد است، این مساله سبب شده و می‌شود تا سفره مردم کوچک و کوچکتر شود.

رئیس کل اسبق بانک مرکزی در ادامه به حذف چهار صفر از پول کشور اشاره و خاطر نشان کرد: حذف چهار صفر در زمان ما مطرح شد، برای این اقدام گزارش‌های کارشناسی انجام شد چرا که این اقدام می‌تواند ارزش ذاتی پول ایران را در بانک جهانی بالا ببرد.

بهمنی با بیان اینکه تولید یک اسکناس ۱۰۰ تومانی ۳۷۰ تومان هزینه دارد، گفت: این در حالی است که سالانه ۸۰۰  میلیون تا یک میلیارد تومان اسکناس در کشور امحاء می‌شود این در حالی است که بسیاری از کاغذهای اسکناس را وارد می‌کنیم.

وی در پایان گفت: زمانی که سیاست‌های اقتصادی درست نباشد، تعادل از بین رفته و سفره مردم کوچکتر می‌شود.