به گزارش پایگاه خبری نشان :

 بعد از کشمکش های بسیار میان وزارت صنعت، سازمان حمایت، شورای رقابت و ستاد تنظیم بازار در تعیین قیمت خودرو در نهایت با ورود سازمان بازرسی کل کشور قرار شد شورای رقابت دستورالعمل قیمت گذاری خودرو را در سال 99 تعیین و برای تأیید نهایی به ستاد تنظیم بازار ارائه کند.

در همین ارتباط یک مقام آگاه ، با اعلام اینکه دستورالعمل نهایی شورای رقابت عصر امروز به ستاد تنظیم بازار ارسال شده است، افزود: قرار است در جلسه فردا دوشنبه 22 اردیبهشت ماه ستاد تنظیم بازار این دستورالعمل بررسی و در نهایت قیمت گذاری جدید خودروها تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه مبنای دستورالعمل شورای رقابت قیمت بهمن ماه 97 خودروسازان است، افزود: در آن مقطع خودروسازان قرار شد محصولات را 5 درصد زیر قیمت بازار به فروش برسانند و بر همین اساس قیمت گذاری هایی انجام شد با وجود آنکه عمر فروش خودرو انهم 5 درصد زیر قیمت بازار کوتاه بود اما بعداً در آن مقطع تغییرات قیمتی در قیمت محصولات اعمال شد که افزایش قیمت شرکت ایران خودرو بیش از سایپا بود . این موضوع در دستورالعمل جدید مورد توجه قرار گرفته و به نوعی افزایش قیمت محصولات ایران خودرو کمتر از سایپا خواهد بود.

تسنیم