به گزارش پایگاه خبری نشان :

 سرهنگ "داود معظمی گودرزی سرپرست پلیس فتا تهران گفت: 8 اردیبهشت ماه خانمی 50 ساله ساکن حوالی غرب تهران با ارائه شکایتی از دادسرای مباره با جرائم رایانه ای ( ناحیه 31 تهران ) به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت، مبلغ 180 میلیون ریال از حساب وی و همسرش برداشت شده است.

خالی شدن حساب بانکی

این مقام انتظامی بیان داشت: شاکی ادامه داد: این مبالغ از حساب حقوقی و پس انداز وی و همسرش به دفعات مختلف برداشت ها شده است و کارتشان در اختیار کسی نبوده و به امانت به کسی نیز تحویل نداده اند.

سرپرست پلیس فتا افزود: بررسی موضوع در اختیار تیمی از مهندسان پلیس فتا قرار گرفت و کارآگاهان دریافتند که شاکی و همسرش تا کنون خرید اینترنتی انجام نداده اند و کلیه خریدهای خود را به صورت مراجعه حضوری انجام می دهند.

وی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد، سامانه پیامکی حساب بانکی شاکی فعال نبوده و او پس از گذشت چند روز متوجه سرقت از حساب کارتی اش می شده است و تکرار این کسری موجودی موجب شده به پلیس فتا برای شناسایی متهم یا متهمان مراجعه کند.

سرپرست پلیس پایتخت افزود: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی مشخص شد که تراکنش های پولی از گوشی هوشمند خود شاکی انجام شده است و احتمال کپی برداری از کارت های شاکی و یا سرقت های اینترنتی ضعیف شد.

سرهنگ گودرزی با بیان اینکه مجددا شاکی به پلیس فتا برای تحقیقات تکمیلی دعوت شد، گفت: در این مرحله مشخص شد که شاکی دارای فرزند می باشد و در این مرحله از شاکی خواسته که همراه فرزند خود به پلیس فتا مراجعه کند.

این مقام پلیسی تصریح کرد: با حضور فرزند شاکی به پلیس فتا وی معترف شد، بدون اجازه پدر و مادرش رمز دوم و رمز پویای کارت آنان را فعال و برای خرید بازی های آنلاین از حساب بانکی شان مبالغی را برداشت کرده است.

این مقام سایبری ادامه داد: با مشخص شدن علت کسری موجودی مال باخته و برداشت بدون اجازه فرزندنشان شاکی از ادامه شکایت خود منصرف و تقاضای مختومه شدن پرونده را خواستار شد.

سرهنگ گودرزی در خاتمه به فرمایش حضرت علی (ع) فرزندان خود را به زمان خویش تربیت کنید، اشاره کرد و از والدین خواست: والدین باید با تکنولوژی روز آشنا و به رفتار فرزندشان نظارت لازم و کافی داشته باشند.

رکنا