به گزارش پایگاه خبری نشان :

تابناک با تو: براساس گزارش آژانس خبری انگلیس SWNS، هامیش رابینسون ده ساله تنها فرد روی این سیاره متولد شده بدون کروموزوم ۷p۲۲.۱ است، به همین دلیل نام پزشکی برای این وضعیت عجیب وجود ندارد؛ بنابراین پزشکان آن را «سندرم هامیش» می‌نامند.

این وضعیت باعث ایجاد تغییر شکل ساختاری در بدن کودک شده است، به طوری که دانشمندان خاطرنشان کردند او کلیه‌ای دارد که به خوبی کار می‌کند، اما در قسمت فوقانی ران راست قرار دارد. آن‌ها کلیه را از جای خود برنداشتند، زیرا در حال حاضر هیچ مشکلی برای سلامتی او ایجاد نمی‌کند

دکتر (اندرو اوردن) یکی از برجسته‌ترین چهره‌های گفتگوی معروف «داکترز»، به برنامه آمریکایی، «اینساید ادیشن» گفت: وجود کلیه در جای دیگر بسیار نادر است و احتمال آن یک نفر در میان ۹۰۰ نفر است و ما من هنوز نشنیده ام کلیه که داخل پای فرد باشد.

به دلیل وضعیت پزشکی نادر وی هامیش از آسم شدید، مشکلات در ستون فقرات، مشکل در یادگیری و از دست دادن شنوایی رنج می‌برد و برای صحبت کردن به صدای رایانه احتیاج دارد، نکته عجیب این است که کلیه دیگر او در مکان صحیح خود قرار دارد و به طور عادی کار می‌کند.

mfGMnFSHheDl

کالی مادر هامیش گفت: وضعیت وی بسیار نادر است. دانستن شرایط منحصر به فرد او دشوار است، زیرا هیچ کس نمی‌داند چه انتظاری را داشته باشد. وی افزود: هیچ کس نمی‌داند چه اتفاقی برای او خواهد افتاد.

هامیش شش هفته قبل از موعد تولدش به دنیا آمد و وزن او بیش از یک کیلوگرم نبود و مادرش اجازه نداشت تا سه هفته پس از تولد او را به خانه ببرد و بعد از آن مادرش متوجه شد که فرزندش مانند سایر فرزندان رشد نمی‌کند، زیرا او وقتی به سن ۱۷ ماهگی رسید شروع به صحبت‌کردن نکرده بود. او گفت: هامیش به هیچ وجه صحبت نمی‌کرد در هفده ماهگی کلمه mama را گفت و سپس من شش سال دیگر صبر کردم تا کلمه‌ی دیگری از او بشنوم.

XCGPBmD8sO3e

یک متخصص ژنتیک، اختلال کروموزومی را تشخیص داد و از آن زمان پزشکان در تلاشند تا اطلاعاتی را در مورد این بیماری نادر جمع آوری کنند، به خصوص که وی تنها فردی است که در دنیا به چنین شرایطی مبتلا شده است.

علی‌رغم مشکلات سلامتی فراوان که این پسر از آن رنج می‌برد، او اجازه نداد که این اتفاق مانع او شود؛ بسیاری از حرکات ایما و اشاره را آموخت و علیرغم نیاز به کمک در خواندن و نوشتن، در یک مدرسه معمولی ثبت نام کرد. او که پریدن روی ترامپولین را دوست داشت، در کلاس کاراته نیز ثبت نام کرد. مادرش می‌گوید: او سعی دارد چندین کار را انجام دهد. من نمی‌دانم چگونه این کار را انجام می‌دهد، او خیلی الهام بخش من بود و فهمیدم که تولد او بزرگترین نعمت در زندگی من است.