به گزارش پایگاه خبری نشان :

 ریتش آگاروال ۲۷ ساله، بنیانگذار استارتاپ اویو، در شهرستان کوتاک هند متولد شد. از کودکی عاشق کامپیوتر بود و جالب است بدانید از ۸‌سالگی شروع به کدنویسی کرد!

در ۱۷‌سالگی، ریتش سفر کارآفرینی خود را آغاز کرد. آگاروال استارتاپ اُراول را به عنوان یک شرکت محدود خصوصی، در سال‌۲۰۱۲ و با هدف رزرو مکان‌های ارزان‌قیمت برای مشتریانش، طراحی کرد.

اما در ۱۹‌سالگی سفر‌کردن را آغاز کرد و به هر مکانی که برای اسکان مسافران وجود داشت، می‌رفت. با این کار می‌توانست از تمام مواردی که یک مسافر از محل اقامتش انتظار دارد، آگاه شود و اینچنین شد که در سال‌۲۰۱۳ ایده اتاق‌های #اویو را با هدف اسکان ارزان‌قیمت و استاندارد اجرایی کرد.

تا سپتامبر ۲۰۱۸، این شرکت تا یک میلیارد دلار افزایش بودجه داشت. در ژوئیه سال‌۲۰۱۹ گزارش شد که او ۲‌میلیارد دلار سهام شرکت را خریده ‌و سهامش را ۳برابر کرده است. طبق فهرست هورون ریچ، ارزش خالص ثروت او در سال‌۲۰۲۰، به میزان ۱.۱میلیارد دلار (۷۲۵۳ کرور) تخمین زده شده است.

او هم‌اکنون یکی از بزرگ‌ترین تاجران هند و دارای جوایز ملی و بین المللی است. ارزش خالص مالی او در مارس‌۲۰۱۷ برای اتاق‌های اویو نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار بود./هفته‌نامه شنبه